Berlingske Business
14:05Børsen lukket ned efter tekniske problemer

Spies: Nu med 4D-rejsesimulator med dufte

27BUSPIX-SPIES-I-4D-105330.jpg
Spies prøver nu at skabe endnu mere interesse for storbyferier med reklamer i 4D med dufte.

Brugen af virtual reality stormer frem i den danske og internationale reklamebranche, og i sidste uge kunne Spies Rejser vise en 4D-rejsesimulator i Magasin i København. Den omfattede såvel virtual reality, 3D-lyd og duft­sensorer og skal promovere storbyrejser.

Det var en del af #SpiesCityHack-setuppet, hvor Spies med bureauet Vizeum samarbejder med forskellige influenter (populære You­Tubere, bloggere etc.) med henblik på at skabe indhold, der inspirerer til at tage på stor­byferie med Spies.

»At tage denne tanke skridtet videre og bringe vores kunder så tæt på deres potentielle storbyferiedestination som overhovedet ­muligt ser vi som en naturlig forlængelse af konceptet,« siger Eva Lundgren, Head of Brand & Marketing hos Spies.

Vizeum står bag konceptet, og den tekniske løsning var produceret af bureauerne Isobar og MKTG.

Working

At spille på ferieminder i markedsføring er selvsagt ikke noget nyt for rejsebranchen. Og det er med velberåd hu, da et ferieminde typisk er endnu stærkere end selve oplevelsen.

Fænomenet kaldes »Rosy Retrospection« og bunder i, at vores hjerner er designet til at genkalde oplevelser som værende bedre og rarere, end vi i virkeligheden oplevede dem i det specifikke øjeblik.

Det tekniske setup til oplevelsesuniverset er designet med den gennemgående grundtanke, at udstyret skulle træde så meget i baggrunden, at brugerne kunne nyde oplevelsen uforstyrret.

zz

»Når man bruger virtual reality i sit brands storytelling lader man brugeren træde ind i en førstepersonsoplevelse af en fortælling. Oplevelsen bliver derfor forankret og perciperet som et reelt minde. Jo flere af sanserne, der på­virkes, jo dybere og bedre bliver oplevelsen. Da minder tit er forbundet med dufte, så vi det som en ideel mulighed at komponere et duft-spor til filmen også,« siger Jeppe Meier, Creative Content Manager hos Vizeum.

C.C. Jensen - 2016092517394744

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen