Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

SoMe-influencers virker bedst

vertic
CEO Sebastian Jespersen. Stifter af Vertic. Vertic er et digitalt markedsføringbureau med kunder i Microsoft-ligaen og et strategisk samarbejde med LinkedIn.De har kontor i Ryesgade og er startet i Danmark, men betragter sig selv som en global virksomhed. Foto:

Communities på nettet er ikke længere nok. Nu skal CMO’erne lokalisere influensers, der bringer brands og marketeers ind i fora, hvor de normalt ikke har adgang, siger Sebastian Jespersen fra Vertic, der netop har indgået partnerskab med Traackr.

Vi bygger et spindelvæv af tillid og ekspertise, siger Pierre-Loic Assayag, stifter og CEO hos Traackr, men hvorfor gør han mon det?

Det gør han, fordi han som så mange andre undrer sig over det… undskyld udtrykket… internet-helvede, forbrugerne og brands indgår i. Det undrede han sig over allerede i 2009, og selv dengang var web-universerne, der materialiserede sig for hans og alle andres øjne, støjende i en grim grad. Det skriver Markedsføring.dk.

Siden er støjen vokset til en kakofoni af budskaber, og hvor de færreste har relevans for andre end bittesmå grupper. Da var det, at ordene ”bittesmå grupper” blev siddende i hovedet på ham.

Close up Two hand holding mobile with Video Advertising word, Di

– Hvorfor ikke finde ind til de mindre, men relevante nicher, og så ad den vej skære igennem den voldsomme støj? Og det betød jo, at vi tænkte i mennesker som individer, snarere end som målgruppe for web-pages, hvor alt er aggregeret og sendt ud til alle, siger Pierre-Loic Assayag.

Det lyder måske ikke af meget i en tid, hvor både Facebook og LinkedIn er i stand til at skabe grupper, der er relevante for deltagerne, så:

What’s the Big Idea?

– Det er at finde de rigtige mennesker, siger Sebastian Jespersen, stifter og CEO for Vertic, der netop har lanceret et strategisk samarbejde med Traackr, der lidt rundhåndet kan kaldes for SoMe-detektiver.

– Det samarbejde forventer vi os rigtig meget af, fordi Traackr er i stand til at lokalisere de mest relevante personer inden for et givent felt, og det er dem, vi er interesserede i. Vi kalder dem for influencers, og det er præcis i identifikationen af influencers, at Traackrs værktøj er så genialt.

16BUStalent2.jpg

– Når vi finder de mest relevante influencers, er CMO’erne i stand til at involvere dem i et øko-system, der linker brands og influencers, og i sidste instans skaber det relationer med forbrugerne, fortsætter Pierre-Loic Assayag. Det skriver Markedsføring.dk.

– Filosofien er at reducere støj og dermed at øge effekten af kommunikationen, uddyber Sebastian Jespersen, der netop nu på vegne af Eli Lilly er i markedet for at finde influencers, der vil være i stand til at hjælpe patientgrupper indenfor erektil dysfunktion.

Dybest set bygger I bare communities, ikke sandt?

– Jo, det kan du godt sige, men der er en forskel på at skabe ”nøgne” communities på LinkedIn og Facebook, og så finde de rigtige influencers, som i kraft af deres indflydelse bringer brands ind i grupper, de normalt ikke har adgang til, mener Pierre-Loic Assayag.

Det er derfor, Vertic og Traackr nu har indgået et strategisk partnerskab som involvere kundesamarbejde og fællesproduktudvikling.

– Vi mener, at vi sammen kan skabe marketing-muligheder, der dels er globale, og dels kvalitativt bedre end andre værktøjer af samme type, mener Jespersen og Assayag.

16BUStalent.jpg

Traackr leverer naturligvis også alle de ”normale” indsigter fra nettet, nemlig at analysere hvem der snakker om hvad, altså følger konversationerne på nettet i diverse fora.

– Den nye platform leverer influencer marketing i en grad og med en præcision, der endnu ikke er set, og det er præcis derfor, vi er partnere på rejsen. Vi forventer os rigtig meget af mulighederne i Traackr, slutter Sebastian Jespersen.

Du kan læse mere om Traackr her.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen