Berlingske Business

Sofa skal sælge TV-pakker

BM COUCH POTATOES 2/11
ARKIVFOTO. Foto:

Boxer TV, der tidligere mest har gjort sig bemærket med reklameuniverser centreret omkring TV, er i luften med en ny kampagne, hvor en designersofa, sociale medier, PR og Kickstarter spiller hovedrollerne.

Boxer TV har lanceret en ny kampagne, der skal få endnu flere danskere til at skifte over til TV-udbyderen.

Denne gang er der dog ikke tale om en kampagne centreret om traditionelle mediekanaler som TV og print, men derimod om en indsats, hvor sociale medier og PR spiller hovedrollerne.

Omdrejningspunktet er en sofa, Habits, skabt af møbeldesigneren Isabel Ahm. De danske TV-seere er nemlig vokset ud af deres nuværende (traditionelle) sofaer, lyder det fra Philip Philipson, der er CMO (Chief Marketing Officer) hos Boxer TV.

»Den indsigt har vi haft et stykke tid,« siger han og henviser til en befolkningsundersøgelse foretaget af Epinion i forbindelse med kampagnen.

Den viser, at danskerne forbruger TV-mediet på et utal af forskellige måder i dag end for blot fem år siden. Vi ser TV på fladskærmen, PCen, tabletten og mobilen, og vi deler i høj grad oplevelserne på sociale medier. Og mindre med dem vi sidder i stue med.

Og hvad så? I sælger jo TV-pakker?

»Vi har forsøgt at finde ud af, hvordan vi kunne bruge denne indsigt i vores kommercielle kommunikation, så vi kan komme længere ud end i de betalte medier. Det er ikke let, da valg af TV-pakker som udgangspunkt er et lavinvolveringsprodukt,« siger han.

pix-TV-pige

Et middel er at flytte fokus fra lavinvolveringsproduktet, altså selve TV-pakken, til indsigten om de omgivelser, vi ser TV i. Derfor, forklarer han, lagde Boxer TV hovedet i blød, og da reklamebureauet Bates kom med gode ideer i den forbindelse, valgte TV-udbyderen at forfølge ideen.

»Tidligere har der været meget fokus på pris og kvantitet af kanaler i stedet for omgivelser, oplevelser og ikke mindst fleksibilitet i den kommercielle kommunikation på markedet. Det forsøger denne kampagne at gøre op med,« siger Philip Philipson.

Derfor allierede Boxer TV sig med reklamebureauet Bates’ mellemkomst og med møbeldesigner Isabel Ahm for at skabe sofaen Habits, der er skræddersyet danskernes nye TV-vaner gennem et analysearbejde, hvor designeren har nærstuderet situationer fra danskernes stuer og samlet viden fra en befolkningsundersøgelse, der har kortlagt danskernes adfærd, når de ser TV.

TDC og YouSee facade og logobilleder fotograferet tirsdag d. 7.

»Som designer er mit afsæt at skabe løsninger på et problem. Da jeg begyndte at kigge nærmere på den måde, vi danskere opfører os på, når vi ser TV, var problemet åbenlyst. Nogle sidder i skrædderstilling, andre ligger med hovedet på siddepuden og benene slænget over ryglænet, mens en tredje gruppe sidder ret og op ned med hænderne foldet i skødet. Alle mennesker er forskellige, men det kan vores sofaer ikke imødekomme,« siger Isabel Ahm om behovet for en ny og anderledes sofa. Og det er her, koblingen mellem Boxer TV og sofaen skal findes. Formålet er at skabe en modulopbygget, fleksibel sofa, der understøtter TV-oplevelsen og tager højde den individuelle adfærd, når vi ser TV ud fra devisen: Én løsning passer ikke til alle.

»Samtidig ser vi det som en del af Boxer TVs DNA at udfordre de traditionelle rammer og tænke nyt. Det gjorde vi, da vi trådte ind på det danske marked i 2009 og gjorde op med de faste TV-pakker. Vi tilbød danskerne valgfrihed og fleksibilitet i forbindelse med TV-pakkerne. Fuldstændig som den nye sofa tillader danskerne at sammensætte de forskellige moduler, som det passer dem,« siger Boxer TVs CMO.

Hvordan eksekveres kampagnen?

»Målet er selvfølgelig at få engageret så mange brugere som muligt på sociale kanaler. Dertil kommer en PR-indsats, hvor vi fortæller om sofaen og danskernes TV-vaner og på den måde forsøger at skabe opmærksomhed,« siger Philip Philipson.

Han har eksempelvis allerede været en tur forbi en lokalradio, tydeligvis talt med undertegnede, og så skrues der op for Facebook-indsatsen i disse dage.

Dertil kommer, at Boxer TV i kampagnen bruger et utraditionelt medie, da kampagnen også tager form af et »crowdfunded Kickstarter-projekt«.

Kampagnen skal nemlig også hjælpe Isabel Ahm ud over rampen med sofaen Habits, der endnu kun eksisterer som prototype, så den kan realiseres ude i de danske stuer. Til det bruges crowdfundingportalen Kickstarter.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen