Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Snapchat vælger dansk bureau

NEWYORK-NOTES/
Arkivfoto: Snapchat logo lavet af post-it notes. Foto:

Snapchat har indgået samarbejdsaftale med en dansk bureau-partner, og opgaven er klar: Der skal udvikles integrerede flow-løsninger mellem platformen selv og de virksomheder og brands, der i stigende grad er begyndt at bruge app’en til mere seriøs kommunikation til generation Y og Z.

Så sent som i sidste uge oplevede stribevis af amerikanske studerende, at deres Snapchat-feed ”fik besøg” af banken JP Morgan Chase. I hvert fald hvis de befandt sig geografisk på nærmere definerede college-områder.

Det skriver markedsforing.dk

Der var tale om en rekrutterings-kampagne fra bankens side, fortæller erhvervsmediet Business Insider - og ifølge JPMorgans CMO, Kristin Lemkau, ja, så er det på Snapchat, man skal være, hvis man vil have fat i de unge studerende.

»It's becoming one of the most powerful platforms for brands«, siger hun til Business Insider.

Det er man naturligvis ganske klar over hos Snapchat selv, og derfor har virksomheden - der fornylig blev anslået til at være over 100 milliarder kroner værd - besluttet sig for at udvikle markant på de løsninger, man tilbyder virksomhederne.

Og til det formål har Snapchat valgt det danskejede digitale bureau Vertic som ny agency partner.

Læs også: Er du klar til Post-Digital?

Kunder gav dialog

»Vi indgik for fem år siden et lignende partnerskab med LinkedIn, og det er et fremragende medie, hvis du er i arbejde, men rigtig mange virksomheder vil jo også gerne kommunikere til unge, som enten er under uddannelse eller på vej i uddannelse. Og her er Snapchat en fantastisk platform«, siger Sebastian Jespersen, CEO og grundlægger af Vertic.

Vertic skal hjælpe Snapchat med at udvikle integrerede og intelligente løsninger, der kan forbedre brugeroplevelsen i flowet fra brand-kommunikationen på Snapchat til fx. brandets eget site. Fx i form af bruger-interaktion direkte i app’en.

Hvordan blev kontakten mellem Vertic og Snapchat skabt?

»Det gjorde den i forbindelse med, at flere af vores store kunder - fx GE- begyndte at interessere sig for mediet som kommunikationsplatform. Det førte til en dialog med Snapchat, hvor vi diskuterede, hvordan vi kunne skabe en brugeroplevelse, som kunne gå på tværs af forskellige digitale kontaktpunkter.«

TWITTER-RESULTS/

Har fat i purpose-drevne unge

Snapchats kreative afdeling sidder i New York, hvor Vertic også har kontor, og parterne er allerede i fuld gang med at tænke og udvikle nye kreative formater ind i app’en, fortæller Sebastian Jespersen, der kalder mediet ”en helt utrolig spændende platform i relation til generation Y og Z.”

»Segmentet 18-34 bruger i gennemsnit 45 minutter dagligt på Snapchat, så de er markant mere aktive her end på fx. Facebook og Instagram. Dertil kommer, at Generation Z og Millenials er de grupper, der er allermest drevet af purpose, og det betyder meget i denne sammenhæng.«

Læs også: Sådan kan reklame også se ud

Hvorfor det?

»Fordi disse grupper har et helt andet forhold til brands og helt andre måder at interagere med brands end andre generationer. De vil have content, der betyder noget og fortællinger med mening. Og det er dem, Snapchat har fat i.«

Så I kommer reelt til på den ene side at udvikle for Snapchat og på den anden side at hjælpe brands og virksomheder med at benytte mediet bedst muligt?

»Ja, det gør vi. Vi skal dels hjælpe Snapchat med at udvikle deres systemer og tilbyde bedre flow-muligheder og interaktive løsninger til de virksomheder, der gerne vil i kontakt med mediets brugere. Og dels hjælpe vores egne kunder - det kan være banker, forsikringsselskaber eller andre brancher - med at bruge mediet og skabe relevant content på Snapchats betingelser.«

IRAN-ELECTION/

Og hvad betyder det her for Vertic?

»At vi lige har taget hul på en særdeles spændende rejse. Og på en udvikling, der giver os adgang til en platform i rivende udvikling.«

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen