Berlingske Business

Skør reklame skal lære amerikanere at se fodbold

coach
Ted Lasso er en fiktiv fodboldtræner fra USA, der nu skal stå i spidsen for en engelsk Premier League-klub, og for ham er der kun én slags fodbold - den amerikanske. Foto: NBC

En ny kampagne for NBC’s dækning af Premier League gør grin med forskellen på henholdsvis den europæiske og amerikanske version af »fodbold«. Så hvis man tror, at »der er så meget kvinder ikke forstår« om fodbold, så er det intet i sammenligning med en amerikaner.

Som bekendt er der forskel på den amerikanske og europæiske definition af »fodbold«.

Hvor man i den amerikanske udgave gerne må bruge hænderne, så bliver fodbold i Europa udelukkende spillet med fødderne.

Det er omdrejningspunktet i en ny kampagne for NBC Sports, som i samarbejde med The Brooklyn Brothers, New York, promoverer tv-stationens dækning af Premier League. Og der bliver ikke lagt fingre imellem.

Det skriver markedsforing.dk.

»It’s football. Just not as we know it«

Plottet er såmænd en historie om den amerikansk fodboldtræner Ted Lasso, som er blevet hyret af Premier League-klubben Tottenham Hotspurs, og han må sande, at »fodbold er ikke bare fodbold«.

Den amerikanske coach indser således, at der er adskillige forskelle og ikke blot nuancer imellem amerikansk og europæisk fodbold, som bliver kaldt »soccer« på det amerikanske kontinent.

Og som det fremgår af filmen, så er det ikke engagement, den amerikanske coach mangler. Han er sågar villig til at lære, som han siger, men det går først meget sent op for ham, at der er mere end én slags fodbold, for som han siger i afmeldingen: »Is there a third kind of football – maybe I can look into«, hvilket vist understreger, at fodbold er fodbold, i coach Lassos øjne.

Se NBCs kampagnevideo nedenunder:

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen