Berlingske Business

Schibsted hårdt ramt af annoncekrise

Det har været et skidt fjerde kvartal for den norske mediegigant Schibsted. Værst står det til med annonceindtægterne for rubrikannoncer på print.

Den norske mediekæmpe Schibsted er hårdt ramt af faldende annonceindtægter, skriver dn.no.

Selskabet meddeler, at det især er rubrikannoncer på print, der er meget hårdt ramt. Rubrikannoncer er blandt andet jobannoncer, som det står hårdt til med i den økonomiske kriser, hvor virksomhederne må fyre i stedet for at ansætte nye folk.

Årets udbytte for Schibsted ligger i underkanten af 140 mio. norske kroner.

Selskabet står blandt andet bag avisen Aftenposten, som faldt 19 pct. i indtægter i fjerde kvartal 2008 sammenlignet med samme periode i 2007. LIgnende fald er sket hos Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad.

På grund af markedsforholdene må Schibsted i stor stil nedskrive værdien af sine aktiver. Nedskrivningerne giver et fald i egenkapitalen på 25 pct.

De hårde kår betyder, at Schibsted skal spare yderligere 300 mio. norske kroner end de 600 mio. kr. der tidligere har været meldt ud, skriver Kampanje.com.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen