Berlingske Business
08:42Lego-familiens pengetank køber en tredjedel af IT-konsulenthus

SAS-kampagne får international ros

SAS-kampagne får international ros - 1
Foto:

Det britiske marketing-site cmdglobal.com har valgt SAS’s Facebook-realaterede kampagne ”Globe of Fortune” som Ugens Kampagne.

Drej på online-globussen, vælg en tilfældig Facebook-ven, fortæl, hvorfor netop I to fortjener netop den rejse – og få de to flybilletter gratis af SAS.

Det er i al sin enkelthed essensen i den online-kampagne, som det skandinaviske luftfartsselskab har kørende i øjeblikket, og som netop nu er udvalgt som ”Ugens Kampagne” af det britiske marketing-site CMDglobal.com.

Kampagnen, som Crispin Porter+ Bogusky står bag, har blandt andet til formål at promovere selskabets aktuelle udbud af 650.000 billige flybilletter til destinationer verden over.

”Globe of Fortune” som kampagnen hedder, er kreeret i et samarbejde med Facebook, og pointen er, at man på sasglobeoffortune.com vælger den lufthavn, man vil flyve fra, drejer på den elektroniske globus, som så vælger en tilfældig destination. Herefter popper en rude op, hvor man går ind på sin Facebook-profil, og her vælges (også tilfældigt) en potentiel rejsepartner.

Er man tilfreds med destination – og rejsepartner – skal man i gang med at argumentere for, hvorfor man mener, at man selv og Facbook-partneren fortjener to gratis billetter.

Lyder kombinationen på Tromsø og svigermor, og det måske ikke lige er det, man drømmer om, har man i alt 10 forsøg med den virtuelle globus.

Kampagnen kører indtil slutningen af denne måned, og SAS uddeler 100 gange to billetter til de heldige.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen