Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

Samlemærker til familiefornøjelser

Samlemærker til familiefornøjelser - 1
Dagrofas butikker uddeler igen samlemærker. Denne gang som rabatkuponer til familiefornøjelser. Foto:

Efter succes med samlemærker i efteråret er Dagrofa klar med en ny kampagne. Denne gang kan der samles mærker i Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand. De giver rabat på Bakken, i Nordisk Film Biografer og mange andre steder.

Dagrofa-koncernen, der herhjemme omsætter dagligvarer for godt 20 mia. kroner årligt, gik 2. april i luften med en ny taktisk kampagne.

Omdrejningspunktet i kampagnen »Sjov På Tur« er samlemærker, der udleveres til kunderne, når de køber dagligvarer i en Meny-, Kiwi-, Spar- eller Min Købmand-butik.

»For første gang i Danmark præsenteres forbrugerne for en samlekampagne, hvor de kan opnå rabat på entrébilletter til populære forlystelser, når de handler dagligvarer,« siger Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør i Dagrofas købmandshus.

»Kampagnen sætter familietid i centrum og betyder, at vi kan give hele familien en anderledes indkøbsoplevelse, når de handler i vores butikker, fortsætter han.

23BUSMedia-reklame-143809.jpg

Familien skal samle

I kampagnen, der er udviklet uden hjælp fra reklamebureau, får kunderne en rabatkupon på 25 kroner, hver gang de handler for minimum 100 kroner.

Rabatterne omfatter forlystelser somBakken, Nordisk Film Biografer, Den Blå Planet, Fårup Sommerland, KattegatcentretogBonBon-land. Rabatten varierer for de forskellige forlystelser, og man kan få op til 60 procent rabat pr. forlystelse.

»Vi havde succes i efteråret med en samlekortkampagne, som vi kørte i samarbejde med Disney og Disney/Pixar,« fortæller Christian Higraff, der mener, at brugen af samlemærker og rabatkuponer i markedsføring går sin sejrsgang herhjemme, fordi det kan samle familierne om noget meget håndgribeligt.

Industrien: Nu kommer væksten og tusindvis af nye job Kommuner

Ud over rabatkuponerne har Dagrofa også indgået samarbejder med en stribe varemærkeleverandører, som kan give ekstra samlemærker i kampagneperioden.

»Vi har eksempelvis et samarbejde medArlai forbindelse med Sjov på Tur, som bliver annonceret i vores tilbudsaviser og i butikkerne,« siger Christian Higraff.

02BUSStine-Larsen.jpg

Hollandsk forbillede

Kampagnen er inspireret af et lignende koncept hos en hollandsk retailer.

»Dernede har kampagnen haft så stor succes, at forlystelser i en lind strøm har bedt om at blive en del af samarbejdet,« siger Christian Higraff.

Rabatkuponerne fra Sjov på Tur skal indløses på den tilknyttede hjemmeside, som åbnede ved kampagnestart den 2. april 2016.

Kampagnen løber indtil den 10. juni 2016, men rabatkuponerne kan indløses hele 2016, eller så længe forlystelserne har sæsonåbent.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen