Berlingske Business
16:38Teva anfører fald blandt kopiselskaber

Sådan skal internationalt cykelløb sælge Danmark

til bm
Vi ved, at cykelpublikummet generelt er meget interesseret i at lære mere om det land, hvor cykelløbet foregår, og derfor er det her en oplagt chance for at vise potentielle turister, hvilket fantastisk ferieland Danmark er, siger Anja Hartung Sfyrla, der er chef for branding i VisitDenmark. Foto:

Når et felt af internationale cykelryttere fra tirsdag ræser gennem Danmark, følger millioner af europæere med på Eurosport. Og de får ikke kun cykelløb at se, men også nye reklamefilm, der skal sælge Danmark som rejsemål. Se de nye film her.

Fra i dag og frem til på fredag får millioner af europæiske cykelfans et direkte vindue til Danmark, når cykelløbet Post Danmark Rundt skærer sig gennem det danske sommerland.

Det skriver Markedsføring.dk.

Og selv om tv-seerne naturligvis tuner ind for at følge med i kampen på landevejen, så bliver de også præsenteret for de mange oplevelser, som det danske ferieland og København har at byde på.

Stadig mere populært at holde ferie i private hjem

Det gør de, fordi VisitDenmark har købt reklametid på de to internationale sportskanaler Eurosport 2 og Eurosport International, der transmitterer løbet til 51 markeder og til potentielt 69 millioner hustande.

Og med 15 timers billeder fra Danmark i højeste kvalitet garneret med reklamespots af 30 sekunders varighed er der gode muligheder for at tiltrække flere udenlandske turister, lyder vurderingen fra VisitDenmark.

- Vi ved, at cykelpublikummet generelt er meget interesseret i at lære mere om det land, hvor cykelløbet foregår, og derfor er det her en oplagt chance for at vise potentielle turister, hvilket fantastisk ferieland Danmark er, siger Anja Hartung Sfyrla, der er chef for branding i VisitDenmark.

Tursiotter

Og selv om der nok er fart over feltet på landevejene, så skal reklamefilmene sætte fokus på, at turister i Danmark skal sænke tempoet.

- Vi vil gerne vise, at Danmark kan andet og mere end fuld fart til cykelløb. At der også er plads til afslapning, ro og samvær med hele familien, siger Anja Hartung Sfyrla til Markedsføring.dk.

Håndbog til kommentatorer


Filmene vil blive vist lige før og lige efter transmissionerne fra det danske cykelløb, og de vil blive desuden være versioneret i forhold til relevans for markeder og målgrupper.

Ud over selve reklamevideoerne betyder VisitDenmarks aftale med Eurosport, at Danmark også vil blive eksponeret på Eurosports onlinemedier, hvor sportskanalens følgere også vil kunne se filmen om Danmark som rejsemål.

Strand

VisitDenmark supplerer indsatsen ved en større satsning på egne kanaler, med bl.a. en kampagne på visitdenmark.com på flere sprogversioner og VisitDenmarks sociale mediekanaler.

Yderligere hjælper VisitDenmark med udarbejdelsen af en kommentatorhåndbog, der indeholder inspiration og tips til ferielandet Danmark, der deles ud blandt de udenlandske kommentatorer til Post Danmark Rundt løbet.

Se de to kampagnefilm her.

Danmark:

København:

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen