Berlingske Business

S: TV 2-løsning er ikke vores kop te

Socialdemokraterne ville gerne have fundet en anden løsning end brugerbetaling på TV 2.

"Jeg er glad for, at vi nu er enige om en løsning for TV 2. Det er det, der har været vigtigst," siger Mogens Jensen, der er Socialdemokraternes medieordfører, efter at han og fem andre medieordførere samt kulturministeren har fundet frem til en redningsplan for kriseramte TV 2.

Men løsningen med at indføre brugerbetaling på hovedkanalen var ikke en nem kamel at sluge.

"Abonnementsbetaling er ikke lige vores kop te. Vi havde hellere set licensbetaling, fordi det havde været billigere og mere enkelt. Men det har ikke kunnet lade sig gøre. Derfor medvirker vi her for at være med til at sikre TV 2s overlevelse," siger Mogens Jensen.

Udover brugerbetaling, som fra 2012 skal hjælpe med til driften af TV, har politikerne vedtaget, at TV 2s guldæg Broadcast Service Danmark skal sælges. Det betyder sandsynligvis, at TV-stationen kan nedbringe sin gæld med 500-600 mio. kr.

Redningsplanen, der er blevet vedtaget af politikerne i dag, skal nu til godkendelse i EU-kommisionen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen