Berlingske Business

S kræver bedre kontrol af TV 2

Socialdemokraterne glæder sig over TV 2s opjustering, men kræver bedre kontrol af TV 2s økonomi i fremtiden.

Det fastslår Socialdemokraternes medieordfører Mogens Jensen ovenpå den seneste opjustering fra TV 2, der kommer få dage efter, at politikerne blev enige om en økonomisk redningsplan for TV-stationen.

”Det er positivt, at TV 2 kommer bedre ud 2008 end ventet. Vi kan kun tage udgangspunkt, at der stadig er en truende gældsbyrde og at de fremtidsudsigter som et uafhængigt konsulentfirma og Finansministeriet har fremlagt viser, at driften ikke hænger sammen,” siger Mogens Jensen, men tilføjer:

”Det her vil få mig til at samle medieforligskredsen for at diskutere, hvordan vi kontrollerer TV 2. Vi må udvælge nogle parametre, så vi kan kontrollere, at TV 2 fremadrettet nu også er ude i den krise, som man har talt om. Er der ikke behov for brugerbetaling, må man ændre beslutningen,” siger Mogens Jensen.

Hvorfor har man ikke allerede indbygget sådan et kontrolsystem?

”Det har man jo også i de fremtidsudsigter som et uafhængigt konsulentfirma og Finansministeriet har fremlagt, men vi bliver nødt til at have et mere finmasket kontrolsystem,” siger Mogens Jensen.

TV 2 meddelte tirsdag, at 2008 formentlig ender med et plus på 20 mio. kr. mod et forventet underskud på 30-60 mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen