Berlingske Business
15:24

Resultatfremgang for "hemmeligt" reklamebureau

pix-marketsquare
Her et foto fra en af Marketssquares kampagne for Colosseum-megastore.

Det Berlingske Media-ejede reklamebureau Marketsquare er ved at vokse sig stort. 2014-regnskabet vidner om pæn fremgang på resultatsiden.

Danmarks hemmelige reklamebureau. Så beskedent betegner administrerende direktør Jens Trane-Møller selv sit bureau Marketsquare, som netop har offentliggjort regnskabstal for 2014.

Der er dog ikke noget beskedent over den fremgang, som reklamebureauet, der er ejet af Berlingske Media, har fremvist i det forgangne år. Bruttofortjenesten er steget syv procent til 27 millioner kroner, mens resultatet før skat næsten er fordoblet til seks millioner kroner.

I det hele taget taler direktøren positivt om udsigterne, og bureauet er da også i en periode, hvor den tager nye opgaver ind og hyrer nye folk. Det ændrer dog ikke ved, at Jens Trane-Møller mener, at Marketsquare er lidt overset i branchen.

»Vi er udmærket klar over, at vi er Danmarks »hemmelige« bureau. På trods af, at vi er blandt de 10-15 største herhjemme, er det forbavsende få i branchen, der rent faktisk kender os,« siger han i en pressemeddelelse.

30BBMreklamer6.jpg

Der har været fart på i 2014, og Jens Trane-Møller håber nu, at han kan få plads til at arbejde mere på at gøre Marketsquare-navnet mere kendt i branchen.

»Vi har haft vanvittigt travlt i 2014 og har fokuseret stenhårdt på at betjene både nye og eksisterende kunder optimalt,« siger han i meddelelsen og tilføjer:

»Derudover har vi også gennemført en intern strategiproces, hvor vi har skærpet vores fokus på retail, shopper marketing og activation. Strategiarbejdet har resulteret i en række indsatsområder for de kommende år, og et af dem er helt bestemt at få højnet kendskabet til Marketsquare.«

Marketsquare har selvsagt en del opgaver for sin ejer, Berlingske Media, men en meget stor del af forretningen ligger uden for mediehusets område.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen