Berlingske Business

Reklameklassiker får et twist

julebryg

Den ikoniske reklamefilm for Tuborg Julebryg udkommer i dag i en særudgave på Post Danmarks Facebook-side for Ønskeskyen. Hjaltelin Stahl er bureauet bag, mens Wibroe, Duckert & Partners også har været involveret.

Traditionen tro kører den ikoniske tv-reklame for Tuborg Julebryg hen over skærmen i de glade julemåneder, men fra i dag kan danskerne opleve en helt særlig version af reklamen på Facebook.

Her optræder postbuddet fra Post Danmark som gæstestjerne og julemandens hjælper. Det er postbuddet, der leverer julehilsnerne og julegaverne til danskerne.

metro

- Derfor er vi gået med til at lave en særudgave af reklamefilmen til Facebook, hvor Post Danmarks postbud optræder som karakter, siger Jeppe Boel, Senior Brand Manager fra Carlsberg. Det skriver Markedsføring.dk.

Han uddyber, at samarbejdet mellem de to store danske brands giver rigtig god mening, da danskerne forbinder dem med julen.

- Tuborg Julebryg og J-dagen er blevet en del af danskernes juletraditioner på linje med julekort og julepost. Både Tuborg og Post Danmark arbejder for at bevare danskernes juletraditioner og leverer begge julehygge, der bringer mennesker tættere sammen, siger Jeppe Boel.

Glæde hos Post Danmark

Hos Post Danmark er man rigtig glade for, at Carlsberg var åbne for idéen om at lave en særudgave af den klassiske reklamefilm.

- December er den travleste tid for julemanden – og postbuddet er i høj grad hans hjælper nummer 1. Ikke mindst i lyset af den stigende nethandel, hvor det netop er postbuddet, der leverer de mange julegaver, som danskere i stigende grad bestiller via nettet, fortæller Brian Jakobsen, marketingchef fra Post Danmark.

03busMedia Brandhouse_Circu.jpg

Filmen er lavet som en samproduktion mellem Carlsberg og Post Danmark. Der er lagt stor vægt på at respektere den originale film og pointe, da det er første gang, der røres ved den gamle reklamefilm i 31 år.

Den nye figur er tegnet hos Wibroe, Duckert og Partners, der har skabt den originale film, og nænsomt bragt til live af den samme animator, der remasterede og digitaliserede den originale Tuborg julefilm i 2012.

Filmen er produceret af Hjaltelin Stahl og Pegasus Production. Det sriver Markedsføring.dk.

Den særlige udgave af den klassiske reklamefilm bliver lanceret i dag på Facebook-sitet tilhørende Post Danmarks digitale ønskeliste Ønskeskyen. Og man kan finde den på Tuborg Julebrygs Facebook-site i morgen.

Se med her:

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen