Berlingske Business

Reklame-mastodont fokuserer på det digitale

sorrell
Sir Martin Sorrell (bill.) langer ud efter fusionen mellem Omnicom og Publicis. Foto:

Sir Martin Sorrell svarer nu igen på rivalerne Omnicom og Publicis’ fusionsplaner. Det sker i et indlæg på LinkedIn, hvor han slår fast, at 45 procent af WPP Groups milliardomsætning i 2018 skal stamme fra digitale kilder.

Sir Martin Sorrell rører nu på sig i kølvandet på sommerens nyhed om en planlagt gigant-fusion mellem Omnicom Group og Publicis Groupe. Det skriver markedsforing.dk.

Det sker i form af et indlæg på det eneste sociale netværk, som Sorrell er aktiv på, nemlig LinkedIn.

Han har tidligere udtrykt skepsis over for såvel Twitter som Facebook, men han er tilsyneladende langt venligere stemt over for LinkedIn, hvor han endda er en del af Influencer-programmet.

I indlægget skriver han blandt andet, at WPP Groups mål er, at 45 procent af reklamenetværkets omsætning i 2018 - hvor den forventes at runde små 100 milliarder kroner - skal stamme fra digitale kilder.

Udmeldingen følger som sagt i kølvandet på den planlagte fusion mellem Omnicom og Publicis, som skaber verdens største reklame-konglomerat. En position som Sir Martin Sorrell og WPP Group hidtil har haft.

Langer ud efter fusions-partnere

I indlægget løfter han lidt af sløret for den strategi, der skal bringe WPP tilbage på toppen. En strategi som et par digitale opkøb - blandt andet af Verticurl - de seneste uger allerede har mere end antydet.

»Vores strategi er enkel: Nye markeder, New Media, Data Investment Management og ikke mindst 'horisontalitet',« skriver han og fortsætter:

»Det sidste lyder måske lidt klodset, men det handler i bund og grund om at få vores 165.000 medarbejdere i 110 lande til at arbejde tættere sammen.«

Sorrell benytter også lejligheden til at lange ud efter rivalernes fusionsplaner:

»Andre (Omnicom og Publicis, red.) på markedet tager tilbageskuende, strategiske skridt af forskellige usammenhængende og modsætningsfyldte grunde,« siger han og afslutter:

»Vi fastholder derimod fokus, ja, vi strammer ligefrem strategien,« lyder Sir Sorrels afskedssalut.

Læs Sir Martins LinkedIn-indlæg her.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen