Berlingske Business
17:16

Radio24Syv er parat til at lægge "solidt bud" på P3

dr p3
Hvis politikerne tør, er Radio24Syv klar til at rykke på rammerne for taleradioen og gabe over endnu en kanal - DR's P3. Foto:

I en kronik varmer Radio24Syv op til de kommende medieforhandlinger. Kanalen vil bryde med idé om flowradio.

Hvis politikerne tør, er Radio24Syv klar til at rykke på rammerne for taleradioen og gabe over endnu en kanal - DR's P3.

Det er budskabet i en kronik, som direktør Jørgen Ramskov står som afsender på i onsdagens Politiken.

Kronikken er skrevet med direkte henvendelse til de politikere, der efter årsskiftet skal forhandle et nyt medieforlig på plads.

Ramskov slår fast, at radiomediet aldrig har haft det bedre, og at Radio24Syv har fået skabt sig en solid plads i mediemarkedet.

296303579.jpg

Så solid, at kanalen er klar til prøve kræfter med DR's P3, hvis politikerne skulle beslutte at sende den kanal i udbud.

»Vi er klar til at give et solidt bud på, hvordan et fremtidigt P3 kan vitaliseres og appellere til en ung målgruppe med masser af kvalitet - både i musikudbud og i høj grad også i samtalerne mellem musikken.«

»Vi har planerne klar, skulle den beslutning blive taget,« skriver Ramskov.

DR's P3 er blandt andet blevet kritiseret, efter at radioprogrammet "LOL DK" gav lyttere frit lejde til, at de kunne ringe ind med deres racistiske vittigheder.

DR har efterfølgende lagt en ny strategi for kanalen.

Radio 24/7's kanalchef Jørgen Ramskov i anledningen af radiokan

Men er det ikke nok for politikerne, står Radio24Syv altså klar til tage over.

Foruden planerne om at udvide butikken, vil Radio24Syv også forandre måden, kanalen driver sin taleradio på - hvis politikerne altså er med på den.

»Vi er også klar til at udfordre den fremtidige finansiering af en taleradio som Radio24Syv. Podcast har om ikke revolutioneret taleradio så i den grad skubbet til rammerne for, hvad en taleradio kan og skal være for brugerne i fremtiden,« lyder det.

Ramskov foreslår at tænke radiokanalen om, så den leverer flowradio morgen og eftermiddag og samtidig tilbyder podcasts, der med tiden kan blive abonnementsbaserede.

alt mm

Eller endnu mere radikalt:

»Et sted, hvor du som bruger ved, at du kan få det bedste af det bedste, når det gælder taleradio - men "kun" som podcast,« skriver Ramskov.

Forud for forhandlingerne er der bred politisk vilje til at fortsætte Radio24Syv. Kanalen blev til i medieforliget i 2010 mellem VK-regeringen, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen