Berlingske Business
17:42

Prisvindende bureau åbner i Danmark

Prisvindende bureau åbner i Danmark - 1
Jonathan Ford (forrest) med et udsnit af staben i designbureauet Pearlfisher. Foto: PR Foto:

To danske designere skal nu stå i spidsen for det globale designbureau Pearlfisher i Danmark. Formålet med at åbne i Danmark er at komme tættere på de nordiske brands og kunder som Froosh, Arla og Lantmännen.

Det verdenskendte designbureau Pearlfisher åbner nu en afdeling i Danmark. Bureauet, kan bl.a. skrive guld fra VM i reklame, Cannes lions, og talrige andre priser ved verdens største designawards på CVet.

Hidtil har bureauet opereret i London og New York, men nu allierer de sig altså med en stribe prominente danske designere, under ledelse af Jesper von Wieding og David Ramskov, og etablerer et tværfagligt designteam i København.

Hos Pearlfisher ser man frem til at udvide kontakten til nogle af verdens mest attraktive brands og relationerne til nordiske kunder som Froosh, Arla, Interflora og Lantmännen.

charlotte rønhof

Hjem til Skandinavien

»Hos Pearlfisher er vi stolte af vores design og vores evne til at opbygge vellykkede langsigtede relationer. Vi tror på, at når de to ting forenes, sker der noget utroligt specielt. Jesper von Wieding, der vil stå i spidsen for det nye team, er en talentfuld og passioneret designer samt en nær personlig ven af Pearlfisher og mig,« siger Jonathan Ford, Pearlfishers grundlægger, partner og chefdesigner.

»Vi føler, at det rette tidspunkt er kommet til at udvide vores venskab til et mere formelt arbejdsforhold og etablere et nyt team i Norden for det arbejde, som Pearlfisher er så kendt for,« fortsætter han.

Men hvorfor ikke tage chancen i de spirende økonomier rundt omkring i verden?

»Mens andre designbureauer ser frem til at åbne i Østen og Amerika, er vi begejstrede for at tage dette uventede skridt til et nyt hjem i Skandinavien – et af de mest velansete centre for fortræffeligt design,« siger Jonathan Ford.

24BUSqijianhong-103808.jpg

Rutinerede kræfter i spidsen

Jesper von Wieding bliver strategisk kreativ direktør for Pearlfisher herhjemme. Han er en præmieret designer med mere end 25 års erfaring i branchen, hvor han har arbejdet med nogle af verdens førende brands og bureauer.

Han er også medlem af bestyrelsen af brancheorganisationen for danske designvirksomheder, Design Danmark, samt Creative Circle – den største årlige reklame-, design- og digital-pris i Danmark.

Mandag: Dansk Design

David Ramskov er bestemt heller ikke en vårhare i denne forbindelse, da han tilfører mere end ti års brancheerfaring inden for digitalt design. Han bliver adm. direktør.

Teamets øvrige medlemmer er Thomas Kjær, kreativ direktør, Tim Larcombe, strategidirektør og Tobias Wandrup, chef for industrielt design.

»Vi er henrykte over at gå sammen med Jonathan og hans team, da vi altid har beundret den særegne og dristige tilgang, som Pearlfisher har til deres ekstraordinære bredde af kunder. Nu kan vi sammen arbejde på at bringe dette tilbud til Skandinavien og skabe banebrydende design for Nordens mest efterspurgte brands,« siger Jesper von Wieding.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen