Berlingske Business

Prisen på TV-pakker er eksploderet

TDC og YouSee facade og logobilleder fotograferet tirsdag d. 7.
TDC og YouSee facade Foto:

Danske TV-seere har oplevet voldsomme prisstigninger på TV-pakken de seneste år.

Fra 2009 til 2015 er Yousees tre standardpakker eksempelvis steget med 35 procent, 43 procent og 47 procent. Samtidig viser en stikprøve fra seks antenneforeninger, der får leveret fra Stofa og Yousee, at der har været prisstigninger fra alt mellem 30 og 200 procent i samme periode. Det viser en opgørelse, som Forbrugerrådet Tænk har lavet for Søndagsavisen.

Det er blandt andet TV-udbydernes tendens til at fylde flere tv-kanaler i pakkerne, som har givet prisstigninger.

»Forbrugerne får stoppet flere og flere kanaler ned i halsen, selvom de i udgangspunktet ikke beder om det. Vi mener, at grundpakken kun skal bestå af licensbetalte kanaler, og derfra skal det være muligt for forbrugerne kun at tilkøbe de kanaler, de vil se,« siger Anja Philip, formand i Forbrugerrådet Tænk, til Søndagsavisen.

Både Stofa og Yousee giver TV-producenterne en del af skylden.

»For at få mængderabatter, når vi forhandler med producenterne, må vi acceptere krav om at få deres kanaler med i specifikke pakker. Hvis ikke vi accepterer de krav, bliver det dyrere for kunderne,« siger Henrik Eske, kommunikationspartner for Stofa til Søndagsavisen.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen