Berlingske Business

Præsidentdebat udløste over 17 millioner tweets

TOPSHOT-US-VOTE-DEBATE
Foto:

Nogle Twitter-brugere havde fokus på Trumps kropssprog og Clintons tilbageholdenhed under debatten.

New York. Der blev sendt over 17 millioner tweets-kommentarer under tv-debatten mellem den republikanske præsidentkandidat, Donald Trump, og demokraten Hillary Clinton, oplyser en talsmand for det sociale medie Twitter.

»Det er den tv-debat, som har udløst flest tweets nogensinde,« oplyser Twitters talsmand, Nick Pacilio.

Ifølge nyhedsbureauet Reuters var der mange tweets om Trumps kropssprog.

USA-ELECTION/DEBATE

Den republikanske præsidentkandidat gjorde ofte pludselige bevægelser, rynkede panden og stillede sig også flere gange op over for sin rival, var indholdet i nogle tweets, refererer Reuters.

Nyhedsbureauet gengiver blandt andet en opdatering fra en Twitter-konto.

»Trump's kropssprog er uhyggeligt. Jeg bliver selv meget dårligt til mode, når mænd står tæt bag mig - især når det er på den måde, «skriver en anden Twitter-bruger, Charlotte Henderson fra Missouri (@charlotteirene8).

Clintons præstation var også genstand for kommentarer på Twitter.

»Clinton har gjort det bedre før. Hun syntes ikke at være så opsat på at få ramt på sin modstander,« skriver brugeren "ryank" fra New Hampshire (@ryantkelly) ifølge Reuters.

US-DONALD-TRUMP-HOLDS-CAMPAIGN-RALLY-IN-NEVADA

66,9 procent af seere reagerede negativt på Trumps præstation viser en analyse fra firmaet Brandwatch, der har analyseret Twitter-beskeder sendt under debatten.

For Clintons vedkommende var reaktionerne negative hos 57,8 procent af seerne, viser analysen.

Avisen Washington Post skrev efter den første tv-duel i præsidentvalgkampen for to uger siden, at det især var de to deltageres kropssprog og ansigtsudtryk, som gjorde indtryk.

/ritzau/Reuters

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen