Berlingske Business

PR-firma mister store kunder efter skandale i Sydafrika

PR-firmaet Bell Pottinger oplever kundeflugt efter en kontroversiel racistisk reklame i Sydafrika, der udstiller en af Sydafrikas rigeste og mest kontroversielle familier, de såkaldte Guptas, som repræsentant for "det hvide monopol" og "økonomisk apartheid".

Det skriver The Guardian.

HSBC, Talktalk, Clydesdale Bank og Carillion er blandt syv selskaber, som på nuværende tidspunkt har forladt PR-firmaet grundet den racistiske reklame, og flere overvejer deres position.

En række ledende medarbejdere i Bell Pottinger har angiveligt også meldt deres fratræden tirsdag, hvor den højest profilerede er John Sunnucks, der er formand for den økonomiske praksis i PR-firmaet.

- Headhuntere har været over os i efterhånden noget tid nu. Folk bliver tilbudt andre muligheder, og ledelsens eneste fokus er at holde medarbejderne så rolige, som de kan, siger en ledende medarbejder i Bell Pottinger til The Guardian.

Også Bell Pottingers næststørste aktionær har forladt virksomheden ved at afskrive sin investering og aflevere aktieandelen tilbage til det kriseramte PR-firma.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen