Berlingske Business

Politiet kræver 400 mio. kr. af Ekstra Bladet

EB
Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen er også i farezonen i en sag, hvor Københavns Politi vil idømme JP/Politikens Hus en bøde på over 400 mio. kr., fordi Ekstra Bladet over flere år ulovligt har bragt annoncer for udenlandske bettingselskaber. Foto:

Politiet vil have idømt Ekstra Bladet en bøde på over 400 mio. kr., fordi avisen over en længere årrække har bragt ulovlige annoncer for bettingfirmaer.

Politiet vil præsentere JP/Politikens Hus for en bøde på over 400 mio. kr., fordi myndighederne mener, at Ekstra Bladet mod den danske lovgivning har givet annonceplads til internationale bettingfirmaer som Betfair, Ladbrokes og Unibet.

Det skriver Ritzau ifølge Mediawatch.dk.

Ekstra Bladet har i flere år bragt annoncer fra flere udenlandske bettingfirmaer og har efter politiets opfattelse på den måde haft ulovlig indtjening, da de udenlandske selskaber ikke har bevilling af Skatteministeriet til at udbyde spil i Danmark.

Anklagemyndigheden vil derfor konfiskere 415 mio. kr. af JP/Politikens Hus i en straffesag. Beløbet er det anslåede udbytte, som mediehuset skal have fået ud af at lægge plads til spilleannoncerne.

Ekstra Bladet har angiveligt bragt de ulovlige annoncer fra 2003 til 2011. Det er Københavns Politi, der har rejst sagen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen