Berlingske Business

Per Mikael sælger italiensk avis

Per Mikael sælger italiensk avis - 1
Foto:

Per Mikael Jensen fortsætter udsalget af Metro Internationals gratisaviser. Aviskoncernens danske topchef har netop solgt sin italienske gratisavis.

Det meddeler selskabet i en fondsbørsmeddelelse. Som en del af handlen har Metro International indgået en franchise-aftale med den nye ejer, New Media Enterprises.

Med frasalget fortsætter den international aviskoncern med at skille sig af med gratisaviser for at forbedre nøgletallene. Metro International har under den tidligere TV 2-direktør Per Mikael Jensen blandt andet skilt sig af med sine aktiviteter i USA, Spanien og Portugal.

”Aftalen er en af flere handler som Metro International har gennemført i et forsøg på at konsolidere i en række europæiske markeder i tråd med vores strategi. Aftalen giver Metro International mulighed for at holde fast i sin eksisterende globale rækkevidde og paneuropæiske distributionsplatform, der er vigtig for vores internationale annoncører,” udtaler Per Mikael Jensen i fondsbørsmeddelelsen.

Metro Forventer at handlen vil påvirke selskabets cash flow positivt med 1,5 mio. euro (11 mio.kr.) i 2009, ligesom selve salget vil indbringe et ikke oplyst beløb.

Metro International offentliggjorde forleden resultat for første halvår 2009, hvor omsætningen er faldet med 25 pct. til 866 mio. kr., mens driften gav et underskud på 132 mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen