Berlingske Business
12:57Lego-konkurrent omsatte for mere end ventet

Opel – nu også med underbukser

20BUSPIX-OPEL-UNDERBUKSER-1.jpg
Opel-reklame.

Hvad har testosteron, mænds ædlere dele og ventilerede underbukser med lanceringen af en ny stationcar at gøre? Tilsyneladende en hel del, lyder det i ny kampagne fra Opel Danmark.

Det booster nok få mænds testosteron-niveau, når den smarte, hurtige bil må ofres til fordel for en stationcar på familie­idyllens hellige alter.

Den indsigt har Opel Danmark taget med sig ind i en ny digital kampagne, »Ride Comfortably by Opel«, der skal lancere bilbrandets ny stationcar, Astra Sports Tourer, herhjemme. Lanceringskampagnen handler derfor ikke om nye features, benzinøkonomi og konkurrencedygtige priser, men derimod om testosteron, mænds underliv og en ventileret underbuks.

Ja, du læste rigtigt, og der er skam mening med galskaben, ­lyder det fra Lukas Lund, senior kreativ hos UncleGrey, der er det kreative bureau bag kampagnen.

»Vi gik til opgaven med den indsigt, at det kan føles overvældende for mange mænd at købe en stationcar. Det er jo næsten som et overgangsritual, hvor de går fra ung til voksen. I manges øjne symboliserer en stationcar mere ansvar, modenhed og ­familiefar end fart, vildskab og playboy,« siger han.

Lavt testosteron-niveau

Ideen til kampagnen udsprang af en samfundsudvikling, som Opel Danmark – med et kraftigt glimt i øjet – forsøger at sætte ­fokus på.

Nemlig at en tidligere undersøgelse fra et dansk hospital har vist, at danske mænd tilsyneladende har mindre af det mandlige kønshormon i dag end for 50 år siden.

Derfor besluttede man at lancere et par »testosteronvenlige underbukser«, skabt med nogle af de samme features som Astra Sports Tourer, og på den måde bogstaveligt talt give danske mænd tiltrængt støtte.

»Vi håber, at vi med denne kampagne kan skubbe lidt til både opfattelsen af, hvad det vil sige at købe en stationcar, men også opfattelsen af, hvem Opel er som brand,« siger Peter Jurland, marketingdirektør for Opel ­Danmark.

»Opel har rykket sig gevaldigt over de seneste par år og ligger nu på en flot femteplads i Danmark. Derudover har den nye Astra Sports Tourer vundet både prisen for Årets Bil i Danmark samt Europa. Den selvtillid, dét bringer med sig, smitter også af på, hvad vi tør som brand,« siger han.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen