Berlingske Business

Øresundsbroen – nu med poesi

PIX-Øresundsbroen
Øresundsbroen (Foto: Bax Lindhardt/Scanpix 2013) Foto:

DDB vandt i fjor Øresundsbron som ny kunde. Nu er den irriterende, men hjælpsomme, bro-mand erstattet af en "mere poetisk tone" i den første af flere nye reklamefilm, som DDB Copenhagen står bag.

I efteråret vandt DDB Copenhagen og DDB Göteborg Øresundsbroen, eller Øresundsbron som det officielle navn er, som ny kunde efter en pitch.Nu er den første kampagne født ud af en ny kommunikationsplatform, udarbejdet i samarbejde med DDB Copenhagen, gået i luften.

Skriver Markedsføring.

Der er tale om en reklamefilm, hvor den ellers velkendte, "morsomme" og ikke mindst irriterende hjælpsomme bro-mand er forsvundet. I stedet for humor og højt tempo er der slået "en mere poetisk tone" an.

- Det var oplagt at skabe en moderne kommunikationsplatform, som både kunne rumme indsigtsfulde og behovskabende budskaber kombineret med det taktiske BroPas-budskab, lyder det fra Thomas Fabricius, kreativ direktør fra DDB Copenhagen, i en pressemeddelelse.

pic-Scandlines

Temaet er drømmen om brud i hverdagen, og hvad der egentlig skal til for at skabe dage, der huskes. De er slet ikke så langt væk, som de kan forekomme, lyder det.

- Man behøver ikke altid at vente til ferien, og rejse om på den anden side af jorden, for at få oplevelser ud over det, som hverdagen kan byde på. Det er nok at tage et smut over sundet tilmed med BroPas til halv pris. Det er temaet bag Øresundsbrons nye platform, siger Thomas Fabricius.

Femern

Den visuelle stil i filmene er en hybrid mellem tegninger, rigtige fotos og en lille smule eventyr, og udspiller sig i et vægtløst univers.

- Det er et helt unikt nyt look for Øresundsbron, som fungerer rigtig godt på tværs af medier og kanaler, siger Fredrik Jenfjord, salg- og markedsdirektør hos Øresundsbron.

Se Øresundsbrons første nye film herunder efterfulgt af en af de foregående.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen