Berlingske Business

Obama vil udskyde digitaliseringen

Obama vil udskyde digitaliseringen - 1
Foto:

Store problemer med den amerikanske digitalisering har nu fået Barack Obama til at bede kongressen om at udskyde den.

Selvom digitaliseringen af det amerikanske tv-sigal blev besluttet af Kongressen helt tilbage i 2005, vil flere millioner amerikaner ikke kunne se tv, når det analoge signal bliver slukket den 17. februar.

Det er udbredte problemer med rabatkupon-program til de nye modtagerbokse, der får Demokraterne til at vakle, skriver New York Times. Kuponerne er 40 dollar værd. En modtagerboks koster 50 dollar.

Programmet er midlertidig løbet tør for penge, hvilket betyder, at mere end én million amerikanere er sat på venteliste, og at 18,8 millioner kuponer i øjeblikket ikke er gyldige.

Flere hundredetusinde amerikanere forsøger dagligt at få fat i en kupon, og Demokraterne frygter, at National Telecommunications and Information, som styrer kupon-programmet, bliver oversvømmet af forespørgsler.

Forbrugerforeninger er bekymrede, og det får nu den kommende præsident Barack Obamas transitionschef John D. Podesta til at bede Kongresmedlemmer om at udsætte datoen for digitaliseringen.

Det protesterer en række republikanere dog imod.

I Danmark skal tv-signalet digitaliseres i november. Gatekeeperen Boxer har dog bebudet, at dele af landet allerede vil kunne skifte signal i februar, for at gøre overgangen mere smertefri.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen