Berlingske Business
17:42

Nyt ugeblad på sladderhylden skræmmer ikke konkurrenten

Billede
Med rigmanden Karsten Ree i ryggen og tidligere Her og Nu-nyhedschef Per Kuskner i stolen som chefredaktør har et nyt ugeblad ramt de danske aviskiosker. Foto:

Ugebladet Tæt På kan læses for første gang onsdag. Ifølge Se og Hør er det et nyt lavprisprodukt på markedet.

Med rigmanden Karsten Ree i ryggen og tidligere Her og Nu-nyhedschef Per Kuskner i stolen som chefredaktør har et nyt ugeblad ramt de danske aviskiosker.

Bladet Tæt På har onsdag prins Henrik, Susse Wold og Caroline Fleming på forsiden af sin debutudgivelse.

Det ligner i layout til forveksling konkurrenterne Her og Nu samt Se og Hør. Logoet er hvid skrift på rød baggrund, og der er ikke sparet på den gule farve på forsiden.

Trods ligheder i det grafiske føler Se og Hørs chefredaktør, Niels Pinborg, sig ikke truet.

- Det er dygtigt eksekveret, men på andre måder adskiller det sig ikke fra mængden af underholdningstilbud, siger han.

- Jeg vil ikke bruge ordet discount, for så bliver nogle nok kede af det. Men det er jo et lavprisprodukt. De koster 15 kroner, vi koster 31, siger han videre.

Billede

Se og Hør disker alligevel i denne uge op med et tykkere blad, mens Her og Nu har sænket prisen på sit blad. Der er dog ikke tale om en krig, lyder det fra Niels Pinborg.

- Vi er i et marked med flere forskellige titler på flere forskellige prisniveauer. Se og Hør er ikke et lavprisprodukt. Vi skal differentiere os på kvalitet, indhold og volumen. Det gør vi ved at kvittere med ekstra indhold. Ikke bare i denne uge, men også fremover, siger han.

Tæt På har forud for sin første udgivelse lovet at skrive om de "rigtigt kendte" i stedet for perifere kendisser, der har gjort sig i reality. Derudover satser det nye ugeblad kun på print.

Niels Pinborg medgiver, at en ny konkurrent på markedet kan påvirke Se og Hørs læsertal, men det er for tidligt at spå om. Han understreger dog, at det ikke kommer til at pille ved Se og Hørs redaktionelle linje.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen