Berlingske Business

Nyt mærke støtter landmænd

Arla slår sig sammen med egyptisk mejerigigant
ARKIVFOTO 2015 af Arla. Foto:

Mejerigiganten Arla tager fra september en ny mærkning i brug, der skal markere selskabets tilknytning til landmændene. Forbrugerne skal med andre ord vide, at Arla er et andelsmejeri, ejet af landmændene.

Forbrugerne skal vide, at Arla er et andelsmejeri, som er ejet af landmænd.

Det er tanken bag lanceringen af et nyt mærke, som mejerigiganten introducerer på virksomhedens mejeriprodukter på tværs af sine europæiske hjemmemarkeder, skriver Markedsføring.dk.

Det nye mærke

Det nye emballagemærke skal fremover minde forbrugerene om, når de lægger skummetmælk, fløde eller yoghurt fra Arla ned i indkøbskurven, støtter de først og fremmest landmændene.

- Mange forbrugere er ikke klar over, at Arla faktisk er ejet af landmændene selv og at overskuddet fra produkterne faktisk går tilbage til de landmænd, som er årsagen til, at vi som forbrugere hver dag kan få frisk og velsmagende mælk i glasset. siger Peder Tuborgh, adm. direktør i Arla.

Screenshot tuborg

- Vores andelshavere tager aktivt del i at skabe værdi for forbrugerne ved at levere den naturlige smag, den høje kvalitet og dyrevelfærd. Det er det, du som forbruger får og kan støtte, når du køber et Arla produkt, tilføjer Peder Tuborgh.

Forbrugeren efterspørger nemlig i stigende grad oprindelsen af de fødevarer, som de lægger i indkøbskurven.

De ønsker at vide, hvor varerne er fremstillet, hvordan dyrene og miljøet er bliver behandlet under fremstillingen og hvem, de i givet fald støtter, når de køber bestemt produkter.

15busmantoniny2.jpg

Presset verdensmarked

Dermed foretager flere og flere mennesker et aktivt valg, når de eksempelvis vælger, hvilken mælk de skal købe.

- Arla er landmændene. Det er os som andelshavere, der hver dag arbejder for at sikre, at et Arla produkt er produceret med omtanke hele vejen. Det er der mange forbrugere, der i dag ikke er klar over. Det vil vi gerne gøre mere tydeligt, fordi vi er stolte af vores andelsselskab og den mælk, vi producerer, fortæller Åke Hantoft, formand for bestyrelsen i Arla og en af selskabets 12.747 andelshavere.

Lanceringen af mærket kommer samtidig med, at et presset verdensmarked har medført historisk lave mælkepriser, som dermed sætter mælkebønderne under pres.

Kardashian

- Det er vigtigt for os at skabe en bevidsthed om, at når du køber et Arla produkt, så støtter du de landmænd, der har leveret mælken, ikke en gruppe aktionærer uden tilknytning til mælkeproduktion. Vores fokus er at bevare en langvarig bæredygtig mælkeproduktion med fokus på høj kvalitet og dyrevelfærd, forklarer Åke Hantoft til Markedsføring.dk.

Det nye mærke vil dukke op på de første Arla-produkter i Danmark fra september måned og vil derefter blive introduceret på flere og flere af Arlas produkter i løbet efteråret. Samtidigt vil det nye tiltag blive fulgt op af aktiviteter på sociale medier, hjemmesider og events, der skal tydeliggøre, at Arla én gang for alle er ejet af landmænd.

10BUSWoomio.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen