Berlingske Business

Ny topchef for svensk mediekolos

Tomas Franzen
51-årige Tomas Franzén er ny topchef for Bonnier AB Foto:

Svenske Bonnier skifter ud i toppen og henter topchef hos svensk kabel-tv-selskab.

Det svenske, familieejede Bonnier, der er et mediekonglomerat med bl.a. aviser, bogudgivelser og tv-stationer i 20 lande får ny topchef.

Det bliver den 51-årige svensker Tomas Franzén, der overtager posten som adm. direktør for hele koncernen efter den Jonas Bonnier. Tomas Franzén hentes fra Com Hem, der er en svensk kabel-tv udbyder og som er de største i Sverige.

Tidligere har han været adm. direktør for Eniro samt internetudbyderen Song Networks. Ifølge Bonniers formand skal den nye topchef fører koncernen gennem nye udfordringer i forhold til distribution, digitalisering og hvordan forbrugerne vil benytte medier i fremtiden.

I Danmark er særligt et af koncernens ben kendt  i form af Bonnier Publications. Det er Nordens største udgiver af magasiner med mere end 50 titler. Blandt de mest kendte magasiner er Illustreret Videnskab, I Form og Gør Det Selv.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen