Berlingske Business

Ny pirattrussel presser musikindustrien

SPOTIFY-FUTURE/
Den nye trussel kommer fra det såkaldt "Stream Ripping"-software, der gør det muligt at ulovligt kopiere onlinestreamet musik fra blandt andet Spotify, Apple Music og Youtube. Foto:

Online streamingtjenester har tilsyneladende ikke gjort kål på ulovlig piratkopiering, men derimod åbnet vejen for en ny metode.

Den nye trussel kommer fra det såkaldt "Stream Ripping"-software, der gør det muligt at ulovligt kopiere onlinestreamet musik fra blandt andet Spotify, Apple Music og Youtube.

Det skriver The Financial Times.

pix: musik

Næsten halvdelen af alle 16-24 årige bruger den omtalte software, og dermed overgår denne metode ulovlige downloads via fildelingshjemmesider, viser en ny undersøgelse af Ipsos.

Undersøgelsen viser også, at 82 pct. af alt musikstreaming forekommer på Youtube, som derfor også må regnes for at være et hyppigt mål for "Stream Ripping"-software, skriver The Financial Times.

Streaming sparker musikbranchen fremad

Undersøgelsen kommer for verdens tre største pladeselskaber, da de i øjeblikket er ved at forhandle nye licensaftaler med Youtube, som har forsøgt at underspille sin rolle som musikplatform.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen