Berlingske Business

Ny mandekanal kom godt fra start

Ny mandekanal kom godt fra start - 1
Den nye mandekanal, 6'eren, har fået godt fat i den kommercielle målgruppe. Det er især engelsk og spansk fodbold, der har trukket seere til. Foto:

SBS TV kan næsten ikke få armene ned efter en flyvende start for den nye tv-kanal, 6'eren.

Fodbold, stand-up og action-film.

Det lyder umiddelbart som en god cocktail, når man skal få fat i de mandlige seere, og det har det også været i de første par dage af 2009 for SBS TVs nye tv-kanal 6'eren.

Mandekanalen, der havde premiere nytårsdag, kunne allerede på andendagen prale med at være den tredjestørste kommercielle kanal - lige efter TV 2 og TV 3 - med en kommerciel seerandel på 6,4 pct, fortæller Jesper Jürgensen, der er kommunikationschef hos SBS.

Svingende seertal
Lørdag var også en forrygende dag med en kommeciel seerandel på 7,3 pct., mens søndag skuffede en anelse med en seerandel på blot 3,9 pct.

"Det svinger jo lidt op og ned, alt efter hvordan programmet er. Men vi har meget svært ved at få armene ned efter den fantastiske start," siger Jesper Jürgensen.

Det er især en "Heroes"-kavalkade og engelsk og spansk fodbold, der har trukket seerne til.

Den nye tv-kanal, der har erstattet SBS Net, har siden 1. januar været den femtestørste kommercielle tv-kanal med en kommerciel seerandel på 6,5 pct. i målgruppen 15-50 år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen