Berlingske Business

Nu skal Cocio erobre verden

eefw
Overskrift
Sort humor og en ”great taste” skal positionere Cocio uden for Danmarks grænser. Det har været afgørende for os at fokusere på den unikke Cocio-smag, og samtidig at skabe et brand, der er relevant for den unge målgruppe internationalt, siger Mikael Horsbøll. ARKIVFOTO  Foto:
Hotdog dag 2009
Overskrift
Den nye platform ‘”Nothing but great taste” har allerede stået sin prøve med lanceringen af Cocio i England sidste år, og først nu ruller den i gang på hjemmemarkedet i Danmark. Foto:

Sort humor og en ”great taste” skal positionere Cocio uden for Danmarks grænser. Det har været afgørende for os at fokusere på den unikke Cocio-smag, og samtidig at skabe et brand, der er relevant for den unge målgruppe internationalt, siger Mikael Horsbøll.

Her i Danmark har vi kendt Cocio siden 1951, og nu er tiden kommet til at lade andre markeder chokolademælken at kende, skriver Markedsføring.dk

Derfor har Cocio teamet siden 2013 arbejdet med at opstramme designet og introducere nye flasker samt at skabe en international brandplatform for Cocio.

Og i begyndelsen af 2014 blev DDB annonceret som den internationale bureaupartner, som skulle udvikle en ny samlet kommunikationsplatform for brandet og hjælpe med den internationale ekspansion.

05BUSbagside.jpg

Den nye platform ‘”Nothing but great taste” har allerede stået sin prøve med lanceringen af Cocio i England sidste år, og først nu ruller den i gang på hjemmemarkedet i Danmark.

I første omgang med en film, som vises i forskellige versioner på tv, i biografen og online og dernæst i form af en række content videoer, som drysses ud over en længere periode i et samlet flow af digitale og sociale aktiviteter.

En fleksibel platform

Platformen er udviklet af DDB Copenhagen, som også står for den centrale del af content produktionen, men konceptet er designet til at kunne aktiveres lokalt med særlig vægt på sociale platforme.

– Det siger efterhånden sig selv, at et brand, der som Cocio har en ung målgruppe, først og fremmest skal kunne fungere og engagere online, siger Puk Rohde, Strategic Director DDB Copenhagen.

– Men derudover har det været målet at skabe en platform, som er fleksibel og enkel at arbejde med og løbende aktivere lokalt. Dels for at være relevant til stede, og dels for at kunne tilpasse indsatsen efter de meget forskellige forudsætninger, der er på de markeder, Cocio er og skal være på.

CHINA-ECONOMY/LOOK

– Fra introduktioner på store markeder, hvor ingen kender Cocio og konkurrencen fra langt større brands er benhård. Over styrkelse af kendskab og relation i markeder, hvor Cocio findes, men endnu ikke har fået solidt fodfæste. Til den respektindgydende opgave det er at aktivere og bygge ovenpå den stærke brandrelation, Cocio har med danske forbrugere.

Mikael Horsbøll, marketing direktør, Cocio Chokolademælk A/S siger:

– Det har været helt afgørende for os at skabe en ny kommunikationsplatform, der både sætter fokus på den helt unikke Cocio-smag, der er den primære driver i kategorien, og samtidig at skabe et brand, der er relevant for den unge målgruppe internationalt.

– Netop den unge målgruppe er meget interessant, da der typisk ikke er mælkebaserede drikke, der henvender sig direkte til dem på de internationale markeder, slutter Mikael Horsbøll.

US-FERGUSON-PROTESTS-CONTINUE-TWO-MONTHS-AFTER-POLICE-SHOOTING-O

Sandheden motiverer

Produktet er jo fantastisk, og det vinder både på hylden med sit fine design og i brug med den unikke gode smag, mener Thomas Fabricius, kreativ direktør hos DDB Copenhagen.

– Nu håber vi, at vi med “Nothing but great taste” har formået at ramme både den indforståede sandhed om produktet og det løfte, der primært driver kategorien og motiverer til køb – kommunikeret med den særlige autentiske og uprætentiøse personlighed, som passer til Cocio, og som inviterer til deltagelse for unge i hele Europa, slutter  Thomas Fabricius.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen