Berlingske Business

Nu kan du tweete et truet dyr

emoji2

Verdensnaturfonden er i luften med en anderledes kampagne, som baserer sig på Twitter og de små ”emoji”-symboler, som hele verden konstant sender til hinanden. Ideen er, at vi nu skal sende endnu flere og dermed være med til at redde en række truede dyrearter.

Der er næsten gået inflation i de små symboler - emoji’er - som kan forstille alt fra smilende ansigter, dansesko og cigaretter til flyvemaskiner, balloner og græskar, skriver Markedsføring.

Men nu har London-reklamebureauet Wieden + Kennedy opfundet en kampagne til WWF (Verdensnaturfonden), der udnytter vores evindelige trang til at krydre beskeder med de små symboler til et godt formål.

17buslalandiamedia.jpg

Kampagnen hedder # EndangeredEmoji og bygger på det faktum, at 17 af de dyre-emojis, som mange benytter sig af hver eneste dag, faktisk forestiller dyr, som i den virkelige verden er truet af udryddelse.

Sammen med bureauet har WWF derfor kreeret en særlig Twitter-side med et billede af netop disse 17 emojis. Hvis man re-tweeter billedet er man ”med”, og det betyder, at hver gang man tweeter og bruger et af de 17 dyre-emojis, registrerer WWF det.

Hver dyre-emoji ”koster” hvad der svarer til cirka en krone, WWF sender en specifikation en gang om måneden på, hvor meget man har brugt, og i sidste instans vælger man så selv hvor stort et beløb, man vil give til kampen for at redde de truede dyrearter.

Kampagnen køres via den officielle @WWF Twitter-konto, og kampagnesitet kan ses her.

TWITTER-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen