Berlingske Business

Nu er IKEA’s senge uartige - i USA

Ikea

Det prisbelønnede amerikanske reklamebureau Droga5 har ladet sig inspirere af IKEA’s kendte sengemodel ”Malm”. Det ord udtales nemlig lidt i retning af ”mom” på ægte amerikansk, og det kunne de kreative ikke stå for. Om bureauet scorer IKEA som kunde i USA er nok mere tvivlsomt.

Et par kreative hjerner hos det amerikanske reklamebureau Droga5 har leget med navnet på en af IKEA’s kendte sengemodeller ”Malm” med et noget uartigt resultat til følge. IKEA selv har - skal vi retfærdigvis skynde os at sige - ikke noget med projektet at gøre.Det hele er startet med, fortæller adweek.com, at en af de Droga5-kreative og et par venner for nogle år siden som studerende var på jagt efter en ny seng - i IKEA.

Det skriver markedsføring.dk

Op dukker ”Malm”, og de unge studerende finder det umiddelbart hylende morsomt, for ordet udtales på ærke-amerikansk lidt i retning af ”mom”, og så fik fantasierne frit løb. En af vennerne sagde ”hotmom.com” - eller ”hotmalm.com”, og jublen ville tilsyneladende ingen ende tage.

Siden er de unge blevet voksne, og ideen er blevet til et site - www.hotmalm.com - som med stribevis af uartige tekster har henrykket selveste David Droga, som twittede sitet i går.

Og selv om det er ment som underholdning, så linker sitet faktisk direkte ind til IKEA, hvis man klikker på de enkelte fotos. Men det er ikke et officielt IKEA-projekt.

Adweek har uden held forsøgt at få en kommentar fra IKEA, men konkluderer, at sandsynligheden for at IKEA vælger Droga5 som bureua måske ikke er så stor…

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen