Berlingske Business

North Media taber Coop-kontrakt til Post Danmark

North Media
Foto:

FK Distribution, der er et datterselskab af North Media, har mistet en distributionsaftale med Coop om omdeling af tilbudsaviser.

Post Danmark overtager aftalen fra årsskiftet 2015.

FK Distribution har ellers forhandlet om en forlængelse af aftalen med Coop, men da Post Danmark ifølge FK Distribution tilbyder meget lave priser, er aftalen gået til konkurrenten, oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

- Det er naturligvis ærgerligt, at vi mister en mangeårig kunde, men vi fortsætter uændret med at udvikle på den succes, som vi allerede har opnået med NejTak+ og MineTilbud.dk. Vi er overbeviste om, at det er vores produktpallette, der giver forbrugerne og detailhandlen det bedste tilbudsmarked, siger Mads Dahl Andersen, administrerende direktør i FK Distribution, i en meddelelse.

North Media oplyser, at tabet af Coop-kontrakten vil påvirke indtjeningen negativt gældende fra næste år. Forventningerne vil blive specificeret i forbindelse med selskabets årsrapport for 2015.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen