Berlingske Business
18:04Britisk modekoncern i frit fald efter triste salgstal

North Media ser fremtidig gevinst ved investeringer

Lars
- I en medievirksomhed som den her og med de mange forskellige aktiviteter, vi har i gang, så vil vi i mange år fremover også bruge penge på markedsføring i betydelige summer. Men det handler om at indtage positioner, siger administrerende direktør i North Media Lars Nymann Andersen. Foto: www.northmedia.dk/

Selv om der er røde tal på driften hos medievirksomheden North Media nu, er direktøren ikke bekymret.

Det siger han torsdag til Ritzau Finans, efter at selskabet torsdag morgen præsenterede regnskabet for første del af 2015. Det er blandt andet aktuelle investeringer i markedsføringen hos medievirksomheden, der skal skabe positive resultater i 2017. Det siger administrerende direktør Lars Nymann Andersen.

- Jeg hæfter mig ved, at de aktiviteter, vi har sat i gang, har en fin fremgang, når vi taler rent markedspositionsmæssigt. Så hæfter jeg mig også ved, at vi stadig ser tingene gå i retning af, at vi fra og med 2017 begynder at vise en positiv trend igen, siger Lars Nymann Andersen.

Regnskabet fra første halvår var præget af store omkostninger til markedsføring, hvor driftsresultatet før særlige poster (EBIT) faldt til et underskud på 3,5 mio. kr. i første halvår. Det er 30,2 mio. kr. lavere end sidste år.

NM

Det faldende driftsresultat skyldes produktudvikling, et omsætningsfald i FK Distribution og høje markedsføringsomkostninger. Omkostningerne til markedsføring forsvinder dog ikke.

- I en medievirksomhed som den her og med de mange forskellige aktiviteter, vi har i gang, så vil vi i mange år fremover også bruge penge på markedsføring i betydelige summer. Men det handler om at indtage positioner, siger Lars Nymann Andersen til Ritzau Finans.

Bilka

Trods et fald i både omsætning og indtjening er han derfor tilfreds med halvårsregnskabet.

- Isoleret set er det selvfølgelig utilfredsstillende, at vi ikke tjener penge, og at vi kun kan præstere et nulresultat. Men når vi kigger på de aktiviteter, vi har sat i gang, og hvor vi er nået til med dem, så er jeg egentlig godt tilfreds, siger Lars Nymann Andersen.

Han understreger, at selskabet ikke har brugt flere penge på markedsføring end forventet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen