Berlingske Business

North Media forbedrer driftsreusltatet men er stadig ikke i plus

ffdfs
Afgående bestyrelsesformand Richard Bunck takker for investorernes og medarbejdernes tillid, der har været medvirkende til at North Media har vendt flere års negativ tendens. Foto:

Den danske mediekoncern North Media har i 2017 forbedret sin forretning med en øget omsætning og et bedre driftsresultat end året før.

Omsætningen voksede til 899,4 mio. kroner mod 888,1 mio. året før.

Sidste år landede driftsresultatet før særlige poster, EBIT, på minus 0,1 mio. kr. Det er dog noget bedre end året før, hvor der blev tabt 26,3 mio. kr.

»Vi har været igennem nogle svære år med utilfredsstillende indtjening, og det har krævet en enestående opbakning fra vores medarbejdere og stor tålmodighed fra vores aktionærer. Nu har vi standset den negative udvikling og har lagt fundamentet til at sikre et indtjeningsmæssigt vendepunkt i 2018,« siger Richard Bunck, afgørende bestyrelsesformand, i en kommentar til regnskabet.

Selskabet har været igennem en turnaround, hvor man har centraliseret organisationen og nu er skarpt fokuseret på hovedstadsområdet og Nordøstsjælland, hvilket har bragt North Media tættere på kunderne, lyder det i regnskabet.

14MAGAnne-Applebaum-092402.jpg

For at vise aktionærerne, at selskabet er på rette vej mod forbedrede resultatet, foreslår bestyrelsen en udbetaling af udbytte på 1,50 kr. per aktie.

»Dette er for at markere vores tro på, at vi nu har nået et nyt vendepunkt i værdiskabelsen til vores aktionærer,« siger Richard Bunck.

I 2018 forventer koncernen en omsætning i spændet 1090-1155 mio. kr, hvor driftsresultatet ventes at lande på 60-95 mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen