Berlingske Business

Nordjyder køber Jubii

Jubii
Foto:

Nordjyske Medier sætter skub i den digitale vækst med køb af Jubii, som udover portalen jubii.dk driver flere online annoncenetværk.

Den nordjyske mediekoncern Nordjyske Medier fortsætter ekspansionen med opkøb af Jubii A/S. Forklaringen på opkøbet er ifølge nordjyderne selv et ønske om at sætte skub i den digitale vækst.

Nordjyske Mediers administrerende direktør, Per Lyngby, siger i en pressemeddelelse, at overtagelsen af Jubii vil skabe markant vækst i selskabets digitale medieaktiviteter. 

»Jubii er en ren online-forretning, som efter en imponerende turnaround har en stærk, positiv økonomi. Sammen med NORDJYSKE Mediers øvrige digitale aktiviteter og med magasinvirksomheden JSL Media, som vi overtager 1. januar 2014, forventer vi at få et solidt fodfæste på det digitale mediemarked i Danmark,« siger han.

Jubii blev etableret i 1995, og er kendt som en af de første danske online-virksomheder. oprindeligt fungerede Jubii primært som søgemaskine og portal på nettet, men i dag omfatter virksomheden også flere online annoncenetværk.

De ansatte i Jubii fortsætter uændret fra kontoret i København med administrerende direktør Thomas Rimington og kommerciel direktør Martin Schradieck i spidsen.

»Vi glæder os over at blive en del af Nordjyske Medier-koncernen, fordi det giver os mulighed for at sætte yderligere fart i udviklingen af Jubii,« siger Thomas Rimington i en pressemeddelelse.

Martin Schradieck fremhæver, at Jubii bliver styrket på det digitale annoncemarked

»Jubii og Nordjyske Medier når tilsammen ud til et godt stykke over halvdelen af den danske internetbefolkning, og samtidig kan vi tilbyde Jubiis og Nordjyske Mediers brugere adgang til endnu mere indhold og flere services,« siger han.


 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen