Berlingske Business

Netgigant vil nu også lave spillefilm

Pix-Amazon
Den amerikanske detailgigant Amazon har planer om at producere film til biografer. Foto:

Den amerikanske detail- og mediegigant Amazon vil begynde at producere spillefilm. De skal vises i biografen og bagefter på selskabets streaming-service.

Amazon har vendt blikket mod den store skærm.

Mandag annoncerede Amazon ifølge Financial Times, at selskabet har planer om at producere spillefilm til biografen. Filmene skal efterfølges vises på Amazons streaming-service med forventning om at styrke positionen i forhold til konkurrenten Netflix.

Med produktion allerede fra i år, forventer Amazon at være klar med omkring 12 film i 2015.

Allerede i 2010 begyndte Amazon så småt at producere originalt indhold med tv-serier tilgængelige for abonnenter. Amazon har indtil nu produceret otte originale serier, blandt andet den prisbelønnet Transparent.

Og det er ikke hvem som helst i filmverdenen, Amazon samarbejder med. Senest har selskabet indgået en aftale med Woody Allen, som skrive og instruere en ny tv-serie.

Amazon har ligeledes indgået en milliardaftale med HBO om at streame gamle afsnit af den populære tv-serie The Sopranos og Boardwalk Empire.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen