Berlingske Business

Netflix vil være endnu større i Danmark

NETFLIX-RESULTS/
Foto:

Streamingtjenesten Netflix har indtaget de danske tv-stuer med storm og ser sig ikke tilbage.

Meget tyder på, at internet-tv er kommet for at blive, og ifølge Joris Evers, vicedirektør og kommunikationschef i Netflix i Europa, vil Netflix gå forrest i kampen for at kapre danske tv-kunder.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

USA-PRESIDENTS/POLL

- Vi er vokset uafbrudt, siden vi lancerede, og det er det, vi ser i alle markeder. Vi vil fortsætte med at vokse. Også i Danmark, siger Evers til Jyllands-Posten.

Danskerne så i gennemsnit to timer og 53 minutters traditionel tv hver dag i 2014, viser DR Medieforskning. Til sammenligning brugte vi gennemsnitligt 15 minutter dagligt på Netflix. Det er dog en stigning på 67 pct. fra 2013.

- Danmark er et sted, hvor vi altid holder øje og læser manuskripter og sådan noget. Og hvis vi finder den rigtige historie, vil vi helt sikkert gå ind i det, siger Joris Evers.

Netflix er endnu ikke nogen pengemaskine, og det signal har ledelsen også sendt til Wall Street, lyder det fra Evers. Den internationale forretning gav sidste år et underskud på 159 mio. dollar, mens den amerikanske forretning gik markant bedre og sikrede et samlet overskud på 267 mio. dollar.

hh

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen