Berlingske Business

Netflix sendt til tælling af chip-sikrede kreditkort

US-NETFLIX-REPORTS-QUARTERLY-EARNINGS
Netflix styrtdykkede umiddelbart 12 pct. i eftermarkedet, men i takt med at investorerne sundede sig, stabiliseredes kursfaldet på godt 3 pct. Foto:

Den populære amerikanske streamingtjeneste Netflix var i seneste kvartal ikke i stand til at trække så mange amerikanske kunder ind i butikken som ventet. Selskabet forklarer det selv med problemer med et nyt betalingssystem.

Den amerikanske filmstreamingkoncern Netflix fik 3,6 mio. nye kunder i butikken i tredje kvartal. Men på det vigtige amerikanske marked var tilstrømningen langt fra tidligere tiders tilgang til køen ved streaming-billetlugen.

Ved udgangen af tredje kvartal havde streamingselskabet 69,2 mio. kunder. I de udenlandske markeder kom der 2,74 mio. nye kunder til, hvilket var mere end selskabets egen prognose. Problemet ifølge investorerne var, at der i USA blev registeret 880.000 nye kunder, hvor selskabets prognose lød på 1,15 mio. nye kunder.

Eddy Cue, senior vice president of Internet Software and Service

Selskabet forklarede den svage kundetilgang med Netflix' nye system til forebyggelse af bedrageri, som har forstyrret betalingssystemet og ført til, at mange kunder ikke har været i stand til at registrere sig på grund af krav om betaling med chip-sikrede kreditkort.

pix-Netflix

Desuden viste regnskabet øgede program-omkostninger for selskabet.

Netflix styrtdykkede umiddelbart 12 pct. i eftermarkedet, men i takt med at investorerne sundede sig, stabiliseredes kursfaldet på godt 3 pct.

TV: Teknikken driller Netflix

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen