Berlingske Business

Netflix kunne ikke vise markedet, hvad det ville se

Netflix
Netflix fortæller i regnskabet, at hjemmemarkedet i USA vokser med udbygningen af den digitale infrastruktur, men at markedet også efterhånden er ved at være modnet i takt med Netflix' egen vækst og flere ankomne konkurrenter. Foto:

Netflix skuffede markedet markant med sit regnskab for andet kvartal, der slet ikke bød på lige så mange nye abonnenter, som analytikerne havde håbet på.

Streamingtjenesten, der sidste år ankom til det danske marked, lagde 630.000 amerikanske kunder til butikken, godt 100.000 færre end ventet ifølge Bloomberg, mens der kom 610.000 internationale abonnenter til.

Det sendte aktien markant ned på trods af, at nettoresultatet steg til 29,5 mio. dollar eller 49 cent per aktie mod ventet 40 cent per aktie. Omsætningen steg til 1,07 mia. dollar, hvilket var på linje med forventningerne.

Netflix fortæller i regnskabet, at hjemmemarkedet i USA vokser med udbygningen af den digitale infrastruktur, men at markedet også efterhånden er ved at være modnet i takt med Netflix' egen vækst og flere ankomne konkurrenter. Derfor venter man også lavere vækst i antallet af abonnenter.

Derfor har selskabet da også iværksat store ekspansionsplaner, der har bragt tjenesten til Storbritannien, Sydamerika og Norden. Den internationale kundebase steg til 7,75 mio. i kvartalet fra 3,62 mio. året før. Omsætningen var på 166 mio. dollar, hvilket gav et underskud på 66 mio. dollar.

»Vi har valgt en strategi, der i bund og grund putter al vores indtjening fra USA ind i international ekspansion. Det kræver is i maven for investorerne,« sagde administrerende direktør Reed Hastings på en video til investorer efter regnskabet.

Efteråret er TV-tid, og Netflix forventer ifølge sit regnskab at lægge 1,09 mio. nye amerikanske kunder til i tredje kvartal samt 900.000 udenlandske.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen