Berlingske Business

Netflix fordobler resultat og flyver på børsen

NETFLIX-RESULTS/
Det amerikanske filmstreamings-selskab Netflix fik stærk investor-applaus efter et stærkt regnskab for fjerde kvartal tirsdag aften efter børstid. Foto:

Det amerikanske filmstreamings-selskab Netflix fik stærk investor-applaus efter et stærkt regnskab for fjerde kvartal tirsdag aften efter børstid.

Koncernens omsætning i kvartalet landede på 1,48 mia. dollar eller lidt under analytikernes forventninger på 1,49 mia. dollar. Men nettoresultatet blev næsten fordoblet til 83,4 mio. dollar blandt andet på grund af en positiv skatteeffekt.

Bortset fra skatteeffekten, er der en indtjening på 0,72 dollar per aktie tilbage eller mindre end sidste års 0,79 dollar i fjerde kvartal. Det er dog stadig langt bedre end analytikernes forventede 0,45 dollar per aktie.

På det internationale marked tilføjede Netflix 2,43 mio. nye kunder i fjerde kvartal i forhold til forventningerne om til 2,1 mio. nye kunder, og i USA steg antallet af kunder med 1,9 mio. i forhold til forventningerne til 1.87 mio.

Det stærke regnskab gav en stigning i aktiekursen på 16 pct. i eftermarkedet.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen