Berlingske Business

Netflix får tæsk for skuffende kundetilgang

The Netflix logo is seen on th
Netflix har ifølge egne opgivelser 130 millioner abonnenter fordelt over 190 lande. Lucy Nicholson/Reuters

I andet kvartal har streamingtjenesten Netflix hentet 5,2 millioner nye kunder. Det er færre end forventet.

San Francisco. Den amerikanske streaminggigant Netflix formåede ikke at leve op til analytikernes forventninger om 6,27 millioner nye abonnenter i andet kvartal.

Selskabet hentede nemlig "kun" 5,2 millioner nye betalende kunder. Det svarer til lidt over en million færre kunder end forventet.

- Vi havde et stærkt, men ikke et fremragende kvartal, skriver Netflix i en pressemeddelelse.

De nedjusterede forventninger har resulteret i et kursfald på 14,11 procent til 347 dollar for en aktie, skriver nyhedsbureauet AFP.

Ifølge Bloomberg er kursen faldet med hele 15 procent.

Det var både tilgangen på det amerikanske hjemmemarked og internationalt, som var ringere end ventet for verdens største streamingtjeneste.

Netflix uddyber ikke selv grunden til det skuffende resultat. Men ifølge Bloomberg kan de færre abonnenter skyldes, at Netflix har lanceret færre nye film og serier i andet kvartal end tidligere.

Også dette års VM i fodbold, der varede i flere uger, før det blev afgjort i weekenden, har fjernet mange seeres opmærksomhed, skriver Bloomberg.

Netflix har ifølge egne opgivelser 130 millioner abonnenter fordelt over 190 lande, heraf er størstedelen uden for USA.

For første gang lancerede Netflix i andet kvartal serier på dansk og indisk. Og udviklingen med serier på andre sprog end engelsk fortsætter.

Til næste år forventer streamingtjenesten at lancere en ny udenlandsk film eller serie mindst en gang om ugen.

Og det kan i den grad mærkes på gigantens kistebund.

Ifølge Bloomberg har Netflix flere gange lånt store beløb for at kunne betale de dyre, egenproducerede serier.

Alene i andet kvartal oversteg udgifterne 500 millioner dollar. Et beløb, der ventes at stige til mellem tre og fire milliarder dollar for 2018.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen