Berlingske Business

Nej-takkere læser også reklame

reklame
Foto:

Selvom godt 700.000 danskere har et “Nej Tak”-skilt på postkassen, så læser mange af den alligevel reklameaviser. Omkring 500.000 har således downloaded en digital reklameavis.

Farvel til tilbudsaviserne På tilbudsjagt med iPhone Halvdelen af de forbrugere, som læser en digital udgave af reklameaviser, har et “Nej Tak”-skilt på postkassen.Det skriver markedsforing.dk

I stedet læser 76 pct. af “Nej Tak”-modtagerne hver uge digitale tilbudsaviser som alternativ til den trykte tilbudavis. Herudover læser 13 procent af dem dagligt og 10 procent månedligt. Det viser en ny undersøgelse foretaget af eTilbudsavis blandt 1.050 digitale tilbudsavislæsere.

- "Nej-takkere" benytter eTilbudsavis som komplet erstatning for de trykte reklamer mens de, der stadig modtager trykte reklamer,primært benytter eTilbudsavis som ekstra våben i tilbudsjagten, siger Christian Birch, direktør og medstifter af eTilbudsavis.

Virksomheden mener naturligvis, at tallene taler digitaliseringens sag: Post Danmark angiver en foreløbig 2012-tilvækst på 64.000 nye husstande, der takker nej til trykte reklamer.

eTilbudsavis oplever en foreløbig 2012-tilvækst i digitale tilbudsavislæsere på 150.000 nye downloads, nu samlet 500.000 downloads.

- Gennemsnitsalderen for en digital tilbudsavislæser er 46 år, hvilket er overraskende. Vi forventede, at der var tale om yngre personer, såkaldte "early adopters", men de digitale reklamer rammer bredt, siger Christian Birch.

eTilbudsavis er en Danmarks mest populære tilbuds-apps og startet af de to iværksættere Christian Birch og Morten Bo. Siden er Karsten Ree Holding og Frank Ludvigsen, som tidligere har stået i spidsen for Den Blå Avis indtrådt i virksomheden for at sætte yderligere skub i udviklingen af eTilbudsavis, som bl.a. er nomineret til World Summit Awards for "Best Mobile Content".

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen