Berlingske Business

Musikmagasinet Gaffa går konkurs: Fortsætter i nyt selskab

gaffa
Musikmagasinet fortsætter med at blive udgivet, men det sker i et nyt selskab. Foto:

Gaffa vil blive udgivet i 2016, men det bliver fra et firma med færre medarbejdere.

København: Det kendte musikmagasin Gaffa har været i så store økonomiske problemer, at selskabet bag magasinet, Gaffa A/S, i midten af december erklærede sig konkurs.

Musikmagasinet fortsætter dog med at blive udgivet, men det sker i et nyt selskab, skriver branchemediet Mediawatch.

- Selskabet er løbet ind i økonomiske vanskeligheder, der har gjort, at det er endt i konkurs, siger advokat John Sommer Schmidt, kurator for konkursboet, fra advokatfirmaet Gorrissen Federspiel til Mediawatch.

USA-PLAYBOY/

Ledelsen i Gaffa A/S begærede selv konkursen, der blev indgivet til Skifteretten i Aarhus 17. december.

Musiknørder vil dog stadig kunne læse magasinet fremover. Men der vil være færre medarbejdere i det nystiftede selskab Gaffa DK ApS, der får samme ledelse som det hedengangne selskab.

Magasinet m

Ifølge administrerende direktør Robert Borges skyldes konkursen specielt et drastisk fald i annonceomsætningen i 2015. Også satsninger i Norge og Sverige har ifølge Mediawatch givet mislyd i selskabet.

OVERBLIK: Her er Se og Hør-skandalen dag for dag

Robert Borges fortæller, at man i december blandt andet har rejst penge til at kunne fortsætte med at udgive Gaffa i 2016. Indtil videre er der blevet rejst "en lille million" kroner blandt private investorer.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen