Berlingske Business

Mor er den stærkeste i verden

mor
Foto:Industrigiganten Procter & Gamble hylder for fjerde gang siden 2010 mødrene bag de olympiske atleter i kampagne-universet "Thank You, Mom".

En særlig gruppe af personer - OL-atleternes mødre - blev for første gang hyldet af industrigiganten Procter & Gamble ved vinter-OL i 2010. Siden blev reklame-universet markant udviklet op til sommer-OL i 2012 og igen ved vinter-OL i 2014. Og nu er Rio 2016-filmen i luften. ”Strong” hedder den. Se med her.

Om godt tre måneder går det løs ved OL i Rio, og som ved tidligere Olympiske Lege begynder der at dukke reklamer op fra brands, der enten er officielle sponsorer eller gerne vil associeres med den gigantiske sportsbegivenhed.

En af de helt store officielle globale sponsorer, kaldet Worldwide Olympic Partners, er industrigiganten Procter & Gamble: Virksomheden bag brands som Gillette, Pampers, Duracell og Ariel. Det skriver Markedsføring.dk.

Procter & Gamble introducerede for første gang tilbage i 2010 i forbindelse med vinter-OL i Vancouver i Canada taglinen ”Thank You, Mom”, som en reklamehyldest til en særlig grupper personer. Ikke atleterne selv, men deres mødre.

Men det var først 2’eren, ”Best Job”, der kom i forbindelse med OL i London i 2012, der for alvor fik opmærksomhed. Siden blev succesen gentaget ved vinter-OL i Sochi i 2014, og nu er Procter & Gamble, igen sammen med reklamebureauet Wieden + Kennedy i Portland klar med endnu en eksekvering op til OL i Rio til august.

Og denne gang hyldes mødre helt generelt for deres styrke.

At præstere under pres

Filmens titel er derfor meget passende ”Strong”, men hvor der i de tidligere film har været et direkte fokus på mødrenes rolle som støtter og opmuntrende hjælpere for deres atlet-børn, så hylder den nye film i første omgang i lige så høj grad mødrene for at være der for deres børn og teenagere gennem andre og ikke sports-relaterede situationer. Det skriver Markedsføring.dk.

Fx truende tornadoer, fly-turbulens og biluheld - og først senere i filmen kobles disse oplevelser eksplicit sammen med atleternes evne til at yde deres bedste under pres. Eller som det hedder til sidst i filmen: It takes someone strong to make someone strong.

”Strong” er offentliggjort onsdag den 27. april og har alene på YouTube i skrivende stund fået over 4,7 mio. views.

Filmen er instrueret af Jeff Nichols via produktionsselskabet Rattling Stick, og musikken er ”Experience” af den italienske komponist og pianist Ludovico Einaudi.

Du kan se Rio-filmen herunder - og se eller gense de tre foregående under den.

Strong - Rio 2016

Kids - Vancouver 2010

Best Job - London 2012

Pick Them Back Up - Sochi 2014

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen