Berlingske Business
08:57Novo foreslår to nye medlemmer til bestyrelsen

MobilePay kun slået af Lego i imagemåling

Mobiltelefoner giver danskerne digitalt hukommelsestab
Foto:

MobilePay har et stærkt image. Det skal hjælpe i kampen mod nye konkurrenter, siger direktør.

I en tid, hvor konkurrenten ApplePay er lanceret, og krigen om danskernes betalinger ser ud til at tage til i styrke, kan MobilePay glæde sig over et stærkt image.

Ifølge YouGovs seneste imagemåling ligger MobilePay i toppen blandt 300 målte virksomheder. Kun den ærkedanske sælger af opbyggeligt legetøj, nationalklenodiet Lego, ligger højere.

- Vi er naturligvis virkeligt glade for, at danskerne værdsætter os. Jeg tror, det er fordi, at vi har løst er hverdagsproblem for folk, siger direktør for MobilePay Mark Wraa-Hansen.

Bali Padda

MobilePay lader private bruge tjenesten gratis, men tager penge fra butikker, der modtager betaling via løsningen.

De er dog ikke alene om at ville stå for danskernes betalinger.

I slutningen af oktober kom ApplePay til for kunder i Nordea og Jyske Bank. Bankerne meldte om stor interesse og 10.000 downloads på en dag.

- Vi har længe forventet, at ApplePay ville komme. Så det er helt naturligt.

RB PLUS Gigantlagre skal redde nødlidende PostNord

- Det sagt, så mener vi bestemt, at med den markedsposition vi har, og det image vi kan se af denne her måling, så er vi konkurrencedygtige, siger Mark Wraa-Hansen.

Det er ApplePay og andre nye løsninger, der ville skulle stjæle kunder fra MobilePay.

Efter konkurrenten Swipp's død er løsningen altdominerende på det danske marked.

Per 19. oktober havde MobilePay 3,6 millioner aktive brugere og 55.000 butikker, der modtog betaling via app'en.

Og Mark Wraa-Hansen venter, at forretningen vil fortsætte med at blive større. Også selv om der kommer konkurrenter på banen.

- De banker, der nu også er blevet en del af MobilePay er rigtigt gode til at udbrede det til deres erhvervskunder. Og vi ser da også stadig tocifrede vækstrater på butikssiden.

02BBMpadda5-163618.jpg

- Men det er klart, at med næsten 3,7 millioner brugere, så vil det af helt naturlige årsager være svært at få mange flere.

Han fortæller, at MobilePay endnu ikke er en overskudsforretning, men "er positive omkring fremtiden".

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen