Berlingske Business

Mobil talerstol er stadig ledig

aa
Foto:

Endnu en rapport slår fast, at mobilannoncering herhjemme på trods af den store udbredelse af smartphones ikke rigtig rykker herhjemme.

Vi har hørt det mange gange før, og vi kommer helt sikkert til at høre det mange gange igen.

Der er et stort gab mellem antallet af danskere, der interagerer med brands via smartphonen og de marketingkroner, som allokeres til den mobile platform, skriver Markedsforing.dk.

Denne gang lyder budskabet i den omfattende rapport ”Mobilannoncering i Danmark” med underoverskriften ”markeds- og effektanalyse af mobilannoncering”, der har Danske Medier som afsender.

FILM-FIFTYSHADES2

Analysen er baseret på en undersøgelse af fem danske kampagner og velkendte tal fra eksempelvis eMarketer, IAB Europe, Salesforce og Ericsson.

Rapporten er desuden baseret på input fra bureauer og andre interessenter i det mobile marktingmiljø, men ikke fra dem, der betaler gildet, nemlig annoncørerne.

Måske er det også derfor, at der i den omfattende rapport ikke optræder en ROI, eller ROMI, beregning af, hvad en annoncør har fået ud af – eller kan forvente at få ud af - en mobilkampagne.

DISNEY-RESULTS/

Derimod er der flere interessante kapitler, der bl.a. omtaler mobilen som en uundværlig ”driver” tidligt i salgstragten, at mobilen øger kampagners reach, og at konvertering – også i en mobilsammenhæng – er højst prioriterede KPI.

Rapportens undersøgelse tager som nævnt udgangspunkt i fem kampagner.Alle kampagner havde en bred målgruppe, og de kørte online i august og september på henholdsvis en landsdækkende formiddagsavis og en landsdækkende tv-kanal.

Alle kampagnerne har kørt som direkte indrykning og ikke som programmatic, hedder det i rapporten.

NFL-SUPER/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen