Berlingske Business

Michael Dyrby: BT skal fokusere dér hvor vi er bedst

BTMX kommer fremover til at fokusere på bestemte nicher, hvor man kan være bedst og hurtigst.

København. Allerede en måned efter, at han er tiltrådt som ny ansvarshavende direktør for BT og Metroxpress, vil Michael Dyrby præsentere en ny strategiplan.

28. februar vil den tidligere nyhedsdirektør på TV2 pege på, hvor fusionsselskabet BTMX skal bevæge sig hen de kommende år.

- BT skal kigge digitalt og fokuseret på journalistikken. Man kan ikke alt i dag, og det skal BT heller ikke. Vi skal vælge nogle områder, hvor vi skal være gode og hurtige.

- Det danske medielandskab er nichepræget. Med få undtagelser findes der ikke nogen landsdækkende medier i dag.

- Jo før man erkender det og bliver skarp på, hvad man så er, jo større chance har man for at lave en fornuftig udgivelse, siger han.

Efter at være fratrådt på TV2 i 2015 har Michael Dyrby drevet eget firma, hvor han blandt andet har været konsulent på en række tv-produktioner.

Det troede han egentlig, at han skulle fortsætte med. I hvert fald indtil Berlingske-direktør Anders Krab Johansen ringede med et jobtilbud.

- Jeg har måttet se mig selv i spejlet og konstatere, at jeg er journalist med stort J. Og samtidig har jeg altid været glad for at være redaktionel leder.

- Jeg trives med den drift af nyheder og med at udvikle nyheder og produkter. Derfor sagde jeg hurtigt ja, siger han.

Dyrby erkender dog, at han ikke har den store erfaring med at lave avis.

Med undtagelse af sin praktiktid på Aarhus Stiftstidende tilbage i slutningen af 1980'erne har han hidtil kun lavet tv.

- Der er jeg lidt på udebane, men jeg tænker ligesom Pippi Langstrømpe: Det har jeg aldrig prøvet før, så det kan jeg godt.

- Og så er der jo dygtige folk her i forvejen, som kan lave avis, siger han.

Michael Dyrby afløser Jens Grund, der blev ansvarshavende chefredaktør for BT og Metroxpress tilbage i november 2016.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen