Berlingske Business

Mexicansk milliardær vil redde New York Times

Mexicansk milliardær vil redde New York Times - 1
En af verdens rigeste mænd, Carlos Slim Helu, vil tilsyneladende redde New York Times Company. Foto:

Ifølge forlydender vil en af verdens rigeste mænd poste 250 millioner dollar i det kriseramte New York Times Company.

En af verdens rigeste mænd, den mexicanske tele-milliardær Carlos Slim Helú, vil poste 250 mio. dollar i den kriseramte medievirksomhed The New York Times Company, som står bag den hæderkronede avis, The New York Times.

Helú forhandler i øjeblikket med virksomheden om en aftale, skriver The New York Times, som har oplysningen fra personer, som er informeret om investeringen.

Det er blot en uge siden, at rygter om en lukning af New York Times for alvor tog fart.

Det skete blandt andet efter, at avisen åbnede op for at bringe annoncer midt på forsiden, fordi den er tvunget til at hive adskillige millioner dollar i land for at kunne betale en meget høj gæld før maj.

Pengene er et lån
Helú, som ifølge den seneste opgørelse fra Forbes er verdens næstrigeste mand med en formue på 60 mia. dollar, ejer i forvejen 6,4 pct. af medievirksomheden.

Den mexicanske milliardær investerede første gang 128 mio. dollar i New York Times Company i september 2007. Den investering er nu blot 58 mio. dollar værd.

"Jeg synes, det er en rigtig god avis, den bedste i verden. Et godt brand," forklarede Helu efter sin første investering i medievirksomheden.

Bestyrelsen i New York Times Company forventes at mødes i dag for at godkende aftalen, som ifølge avisen minder om et lån. Til gengæld for investeringen får Carlos Slim Helú fremtidige aktier i selskabet, hvilket vil gøre ham til den største aktionær med omkring en tredjedel af aktierne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen