Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

MetroXpress får nyt design

Gratisavisen Metroxpress fejrer sin otte års fødselsdag med et skift til nyt design og layout, der skal gøre deling på tværs af landegrænser lettere.

Målet med at redesigne Metroxpress er at give en klarere inddeling af nyheder og andre sektioner og tilfører en række nye elementer til avislæsningen med mulighed for både kortere nyheder og større mængder viden i fakta, grafik og foto-elementer.

Og så skal det blive nemmere at dele de unikke artikler og billeder, der kommer fra hver af de 20 lande eller fra hovedredaktionen i London, fortæller administrerende direktør Per Mikael Jensen, Metro International.

"Dette er meget mere end blot et nyt design. Det er en transformation af hele avisen til at få endnu mere kvalitet til læserne," udtaler han.

Det nye design er skabt af den prisbelønnede avisdesigner Al Trevino, der ligeledes har kreeret det oprindelige layout for Metro-aviserne. Han står også design af aviser som Sunday Times, New York Post og senest The London Paper.

Det nye avis-design tilfører ifølge avisens danske chefredaktør meget mere dynamik.

"Metroxpress er og bliver den mest innovative avis i Danmark – og i resten af verden. Dét markerer vi med det nye design, der giver læserne en skarpere og mere moderne og dynamisk avis – og en masse nye oplevelser," siger Jakob Høyer.

MetroXpress er ifølge TNS Gallups Aktualitetstal det mest læste dagblad i Danmark med 490.000 læsere i juni.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen